Този ход е от решаващо значение за гиганта в онлайн търговията, тъй като той се стреми да засили слабото представяне на своя онлайн магазин и се насочва към нови области, които в миналото не бяха толкова успешни, като луксозните дрехи. Приходите от продажби на компанията спаднаха с 3,4% през последното тримесечие до 51 млрд. долара.
Въпреки че китайските потребители възприеха пазаруването през стрийминг на живо, американският пазар е още в зародиш, посочват анализатори. Coresight Research прогнозира, че стойността на стоките, продадени на американски потребители през стрийминг на живо, ще достигнат 70 млрд. долара до 2026 г. (около 5% от всички продажби при онлайн пазаруване), спрямо 20 млрд. долара тази година.
Успехът в Китай е бил „вдъхновяващ“ за Amazon, докато тя изгражда своята платформа за стрийминг на живо, казва Мунира Рахемтула, бивш директор в компанията, ръководил развитието и пускането на Amazon Live.
„Започнахме да експериментираме преди [китайската платформа за стрийминг на живо] Taobao Live да стане голяма“, посочва Рахетмула, който напуска Amazon през октомври след 16 години в компанията. „Определено бяхме вдъхновени от това, което видяхме там. Щеше да е лудост да не сме. Смятам, че няма никаква причина нещо подобно да не се случи и в САЩ“.
Но повтарянето на модела на запад не се оказа толкова лесно. TikTok се отказа от плановете си да разшири своята инициатива за търговия през стрийминг в Европа и САЩ тази година, след като направи опит във Великобритания и се сблъска с вътрешни проблеми, както и не успя да привлече съществено внимание от потребителите.
Все още не е установено дали западните купувачи се вълнуват от пазаруването през онлайн стрийминг, или просто не се интересуват, казва Андрю Липсман, анализатор на Insider Intelligence.
В Amazon Live обичайните стриймове в сайта са с продължителност час или повече. В тях могат да бъдат включени десетина продукта, които могат да бъдат купени с няколко клика, а след това да бъдат доставени до два дни.
Комисионите на инфлуенсърите варират, показват тарифите, публикувани на уебсайта на Amazon. Една физическа книга може да донесе на инфлуенсъра дял от 4,5% от продажбата, докато при луксозните разкрасителни продукти – 10%. Дигиталните видео игри носят едва 2%, освен ако играта не е от собствено студио на Amazon, като в този случай комисионата скача до 20%.