Американският интернет гигант Amazon.com ще придобие дял в Grubhub на Just Eat Takeaway.com и ще предложи на американските потребители на абонаментната му услуга Prime едногодишно членство в услугата за доставка на храна, пише Bloomberg.
Споразумението за членството ще се подновява всяка година, освен ако Amazon или Grubhub не го прекрати, обяви базираната в Амстердам Just Eat. Освен това Amazon ще получи еквивалента на 2% дял от обикновените акции на Grubhub с опция да го увеличи до 15%.
Just Eat ще продължи да работи по частична или цялостна продажба на Grubhub, обяви компанията. Нидерландският гигант още през април обяви, че планира да намери купувач на американския бизнес, по-малко от година, след като придоби фирмата за 7,3 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор на Just Eat Итсе Гроен е под натиск да намери начин да върне компанията към растежа, след като редица конкуренти успяха да откраднат от пазарния ѝ дял и след като множество ресторанти, които бяха затворени заради пандемията от Covid-19, отвориха отново врати.
В презентация, показана на анализатори и инвеститори през октомври, Гроен представи стратегията си за растеж в Съединените щати, прицелвайки се към предградията в ключови пазари и залагайки на минискладове в Ню Йорк за изпълнението на бързи поръчки.
Сделката с Amazon няма да повлияе на финансовите резултати на Grubhub за тази година. Делът на Amazon е под формата на варанти, които ще бъдат предоставени в зависимост от това колко добре се представя бизнесът и колко нови клиенти привлича.
Цената на акциите на Just Eat нарасна в началото на търговията в Амстердам. Стойността на книжата спадна с 2,7% във вторник, а от началото на годината се е понижила със 72%.