Френската музикална стрийминг платформа Deezer не успя да привлече значителен инвеститорски интерес към борсовия си дебют в Париж седем години след като първото ѝ листване беше отменено. Сега цената на акциите на компанията спадна значително по време на ранната търговия, предава Ройтерс.
Deezer, сред чиито по-големи конкуренти попада Spotify, записа 27,06% понижение сутринта към 16:20 ч. българско време в Париж до 6,20 евро за акция, след като започнаха на ниво от 8,50 евро.
Услуги като Deezer и конкурентите ѝ представляват промяна в музикалната индустрия, която се отдръпва от покупката и свалянето на песни към слушането онлайн на музика, която се съхранява отдалечено.
„Секторът е супер конкурентен“, коментира анализаторът на DZ Bank Мануел Мюел. „Има множество услуги – Amazon Prime, Apple Music и др., които се управляват от американски компании с много дълбоки джобове“, посочва той. „Те могат да субсидират бизнесите си от други източници на печалба, ето защо не зависят от успеха на музикалните си платформи по начина, по който изцяло музикалните компании го правят“, казва Мюел.
Понижението на цената на акциите не спря френския финансов министър Бруно льо Мер да приветства листването на Deezer.
„IPO-то на @DeezerFR е не просто икономически и технологичен успех, но е и културен успех“, написа в Twitter Льо Мер. „Защитаването на Deezer е защитаване на нашата култура... нашето музикално наследство“, допълни той.
Още през април Deezer обяви, че планира първичното си публично предлагане в Париж в рамките на IPO, което оценява бизнеса на малко над 1 млрд. евро. Листването се случва чрез сделка с компанията със специално предназначение (SPAC) 12PO.
Компанията отложи плановете си за листване през 2015 г. заради пазарните условия тогава.