IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Искате полет до космоса? Скоро това може да се случва и с балон

Използващите водород балони набират популярност, но остават част от въпросите за сигурността им

17:19 | 15.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Space Perspective Facebook page</em></p>

Снимка: Space Perspective Facebook page

85-годишен „пиар проблем“

През декември 2017 г. балон, пълен с водород, експлодира в Тусон, Аризона, в звено на компанията за стратосферни балони World View Enterprises.

По това време Пойнтър беше главен изпълнителен директор на World View. Тя и нейният бизнес партньори и съпруг Тейбър Макалъм основават компанията през 2012 г. През 2019 г. я напуснаха и създадоха Space Perspective.

В доклад на Аризонския отдел за безопасност и здраве при работа, разгледан от CNBC съгласно Закона за свобода на информацията, се посочва, че мениджър, управлявал мястото, подозира, че „статично електричество“ е запалило водорода. Според доклада инцидентът е станал по време на наземен тест и не е причинил сериозни наранявания.

Смята се, че електрически заряд, т.е. искра от статично електричество, която е запалила водороден газ, е причинила катастрофата на дирижабъла Хинденбург през 1937 г.

Но Питър Уашабау, доцент по аерокосмическо инженерство в Университета на Мичиган, казва, че водородът неусместно е обвиняван за катастрофата на Хиндебург.

„Външното покритие на летателното средство е било запалимо. Не е ясно какво се е запалило първо – покритието или водородът“, казва той. „Корабът е бил управляван агресивно по време на буря... Бих казал, че това е оперативна небрежност“.

Уашабау твърди, че технологичният напредък е направило използването на водород по-безопасно.

„Много неща са се променили през последните 100 години“, посочва той, отбелязвайки, че по-новите материали за балони „са значително по-добри“, що се отнася до пълненето им с водород.

Робърт Нотс, бивш инженерен директор в Кралските вонновъздушни сили на Обединеното кралство, е съгласен. Той е един от авторите на статия в Royal Aeronautical Society, в която се казва: „Съвременните материали и сензори могат да направят водородния дирижабъл толкова безопасен, колкото всеки хелиев дирижабъл“.

При споменаването на водород за дирижабли или балони кара всички „да си спомнят за Хинденбърг – това е картинката, която им изниква“, казва той. По думите му инцидентът е „голям пиар проблем“, свързан с водорода.

Междувременно водородът се използва за захранване на електрически автомобили. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още