„Информираност при вземане на решения, подходящи технологии, които да дават достатъчно достъпна информация, която да помага на всеки един от нас както като граждани, така и като управляващи, за да се взимат добри и информирани решения на базата на данните, които се трупат. Това за мен е дефиницията за „умен град”, каза Борислав Горов.
Мениджърът посочи, че компанията Telelink City е създадена през 2019 година и е изцяло фокусирана върху решения за „умен град”, като едно от основните направления е управление на градския транспорт.
„Имаме решения, които са свързани с интелигентни трафик системи и паркинг системи, включващи алтернативни системи за разплащане, мобилни приложения, както и решения за „умен туризъм”. Екипът ни се състои предимно от програмисти и управляваме повече от 35 града в Европа и Америка”, посочи той и потвърди, че с тези градове са станали добри партньори.
Горов съобщи, че що се отнася до градския транспорт има няколко решения, свързани с оптимизацията на маршрутите, по които той се движи, както и тяхното натоварване от гледна точка на пътникопоток. Той добави, че в Telelink City разработват и алгоритми, свързани с мерене на въглеродни емисии и възможности за ограничаването им.
Запитан за това как би изглеждал един „умен град” след 20 години, мениджърът го определи като мобилно приложение, през което всички публични услуги ще са достъпни, а разплащанията ще са дигитални.
„Ще имаме възможност да пътуваме навсякъде с едно мобилно приложение, което ще направи най-добрия маршрут за пътуване и ще може да използваме всички дигитални приложения, улесняващи ни като потребители“, увери изпълнителният директор на Telelink City.
Как се вземат информирани решения от потребителите? По какъв начин се събират данни за трафика на транспорта? Как се оптимизират маршрутите на градския транспорт? Защо 10 града от Румъния са избрали услугите на Telelink City?
Още за това как изглежда умният град може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Светът е бизнес” гледайте тук.