Компанията за споделено пътуване Uber ще намали разходите и ще се фокусира върху това да стане по-икономичен бизнес, за да адресира „сеизмичната промяна“ в настроенията на инвеститорите, е заявил главният изпълнителен директор Дара Косровшахи на служителите в имейл.
„След финансовия отчет прекарах няколко дни в срещи с инвеститори в Ню Йорк и Бостън“, пише Косровшахи в имейла, изпратен късно в неделя, който е видян и от CNBC. „Ясно е, че пазарът изживява сеизмична промяна и трябва да реагираме подобаващо“, посочва той.
Акциите на технологичните компании се сринаха сериозно от висотите, достигнати през коронавирусната пандемия, тъй като инвеститорите се безпокоят за перспективата епохата на евтините пари, дефинирала историческия бичи пазар, да приключи. Индексът Nasdaq Composite записа пета поредна седмица на спадове миналата седмица, което е най-дългата подобна серия от 2012 г.
За да адресира промяната в икономическите настроения, Uber ще намали разходите за маркетинг и стимули и ще третира наемането на служители като „привилегия“, казва Косровшахи.
„Трябва да се уверим, че икономиката на нашето подразделение работи, преди да станем големи“, пише шефът на Uber. „Най-малко ефективните разходи за маркетинг и стимули ще бъдат оттеглени“, допълни той.
„Ще третираме наемането на нови хора като привилегия и ще бъдем предпазливи в това кога и къде да добавяме служители. Ще бъдем дори по-твърди по отношение на разходите във всички области“.
Това превръща гиганта в споделените пътувания поредната технологична компания, която предупреждава за по-бавен темп на наемане. Миналата седмица Facebook заяви пред екипа си, че ще спре или ще забави темпа на наемане на служители на средни или висши нива, а Robinhood намалява с около 9% работната си сила.
Uber сега ще се фокусира върху постигането на рентабилност на база свободни парични потоци, а не на коригирана EBITDA (печалба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията), казва Косровшахи.
„Постигнахме огромен напредък от гледна точка на рентабилността, определяйки цел от 5 млрд. долара за коригирана EBITDA през 2024 г., но целите сега се променят“, казва Косровшахи. „Сега става дума за свободните парични потоци. Можем (и трябва) бързо да постигнем това“, допълва той.
Приходите на Uber нараснаха повече от двойно до 6,9 млрд. долара през първото тримесечие, след като търсенето при бизнеса му със споделени пътувания се възстанови благодарение на облекчаването на мерките около Covid. Компанията разчиташе силно на доставките си на храни Eats, за да увеличи продажбите през пандемията.
Въпреки това Uber отбеляза и загуба от 5,9 млрд. долара за периода, позовавайки се на спад на инвестиции в дялов капитал.
„Обслужваме пазари за трилиони долари, но размерът на пазара е без значение, ако не се трансформира в печалба“, допълва той.
Макар че инвеститорите са „доволни“ от растежа на Uber Eats след пандемията, сегментът „трябва да расте дори по-бързо“, казва Косровшахи. Той добавя, че логистичният бизнес на компанията е възможност за растеж, която „трябва да стане дори по-голяма“.
преди 2 години няма да е загуба за човечеството ако компании като Убер, фалират! отговор Сигнализирай за неуместен коментар