Акциите на Amazon и Alphabet приключиха април с най-големия си месечен спад на стойността от финансовата криза през 2008 г., пише CNBC.
И двата интернет гиганта тази седмица отчетоха по-слаби от очакваното тримесечни резултати, засегнати от комбинация от макрикономически фактори, войната в Украйна и неблагоприятните сравнения с невероятните им постижения по време на пандемията.
През април Amazon потъна с 23,8% на борсата. Това е най-големият ѝ спад откакто през ноември 2008 г. изтри 25,4% - същия месец, в който книжата на Google понижиха стойността си с 18,5 на сто. Alphabet също записа най-лошия си месец оттогава, благодарение на 18-процентния си борсов срив.
През първите няколко месеца на 2022 г. инвеститорите се отдръпват от технологичния сектор поради страховете от ускоряващата се инфлация и по-високите лихвени проценти. Руската инвазия в Украйна през февруари, последвалият скок на цените на горивата и продължаващият недостиг на работна ръка започнаха да засягат финансовите резултати на компаниите.
Последния път, в който Amazon и Google преживяха подобрен вид разпродажба, беше по време на световната финансова криза. Тогава технологичните акции бяха пометени от кризата. Nasdaq спадна с 11% през ноември същата година, последван от 18% понижение през октомври.
От началото на новия сезон на отчетите, Big Tech имат смесено представяне. Facebook отчете по-висока от очакваното печалба, въпреки че не успя да изпълни прогнозата за приходите и каза на инвеститорите, че приходите ѝ от продажби през второто тримесечие могат да са по-слаби от тези година по-рано. Apple надмина очакванията, но притесни инвеститорите, като предупреди, че приходите ѝ от продажби през настоящото тримесечие могат да бъдат засегнати от проблемите с веригите на доставките.
В края на седмицата Amazon даде слаба прогноза за сегашния отчетен период, а темпът ѝ на растеж се оказа най-слабият от спукването на дотком балона през 2001 г. По-рано тази седмица Google не успя да изпълни прогнозата за приходите и печалбата, като отчете голямо разминаване с очакванията що се отнася до представянето на YouTube, чиито приходи нараснаха с едва 14 на сто.
Акциите на Amazon и Alphabet не се представят блестящо от началото на годината, а траекториите им се разминават значително с 2021 г. Alphabet беше най-добре представящата се акция на Big Tech за годината, записвайки ръст от 68%. Amazon пък беше най-зле в групата, с едва 2,4% повишение.