Delivery Hero заяви, че стойността на трансакциите в услугата ѝ ще се увеличи тази година, докато компанията се доближава до рентабилността. Всичко това подсказва, че компанията за доставка намира начини да продължи да расте в света след пандемията, пише Bloomberg.
Базираната в Берлин компанията заяви, че очаква брутният обем на стоките ѝ да е в диапазона от 44 млрд. евро до 45 млрд. евро през 2022 г., спрямо 35,4 млрд. евро през 2021 г.
Компанията очаква коригирана печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) за платформения си бизнес. В средата на януари Delivery Hero каза, че очаква това подразделение, което се грижи за доставките до ресторанти, да стане рентабилно в средата на годината.
Добрата прогноза отразява продължаващото желание на потребителите да поръчват храна онлайн, дори и след разхлабването на рестрикциите заради коронавируса, както и благодарение на търговския ѝ бизнес, който дава на потребителите бързи доставки на хранителни продукти.
Компанията прогнозира, че съотношението на годишната ѝ коригирана EBITDA и брутния ѝ обем на стоките ще бъде от -1% до 1,2%.
За четвъртото тримесечие брутният обем на стоките е бил 9,64 млрд. евро, под средната прогноза на анализаторите за 9,95 млрд. евро.
През декември компанията каза, че ще излезе от бизнеса с доставки на храни в Германия и планира да се откаже от японските си операции, което беше бързо отстъпление след кратките опити за конкуриране и на двата пазара.
На Нова година Delivery Hero обяви, че придобива мажоритарен дял в испанския стартъп Glovo, който оцени най-голямата испанска платформа за онлайн поръчки и доставки на 2,3 млрд. евро.
През последната година цената на акциите на Delivery Hero е спаднала с около 50%. Стойността на книжата на конкурента Just Eat Takeaway.com се е понижила с 52%, а тази на Deliveroo се сви с 62 на сто от пазарния ѝ дебют през март.