Най-голямата рекламна агенция в света Publicis Groupe прогнозира органичен ръст на продажбите от 4-5% за тази година, след като печалбата ѝ за 2021 г. надмина нивата отпреди пандемията и достигна нов рекорд, предава Ройтерс.
Френската компания заяви, че растежът е бил подкрепен от дигиталния бизнес и този с данните – Sapient и Epsilon. Освен това тя очаква да запази тазгодишния си рекорден оперативен марж от 17,5% и 1,4 млрд. евро паричен поток през 2022 г.
Publicis отчете органичен растеж от 10%, като достигна приходи от 10,49 млрд. евро през миналата година и надмина прогнозата на анализаторите ръстът им да е от 9,1%. Прогнозата на групата за приходите за 2022 г. също се оказа над очакваните 3%.
След като похарчи около 300 млн. евро миналата година, Publicis планира да удвои бюджета си за придобивания до 600 млн. евро, тъй като се насочва към покупката на средно големи фирми с експертиза в новите дигитални медии и данните.
Главният изпълнителен директор Артур Садун каза, че придобиването на Epsilon през 2019 г. е помогнало на Publicis да се справи по-добре с глобалните промени в рекламните тенденции, докато Google се отдръпва от ползването на бисквитки на трети страни.
„Днес можем да кажем на нашите клиенти, че с нашето решение вече не са зависими от бисквитки“, коментира Садун пред журналисти.
Регулаторите обръщат особено внимание на плановете на Google по отношение на бисквитките, които предизвикаха опасения сред рекламодателите, че премахването им ще ги направи по-зависими от покупката на реклами от Google и Facebook заради големите им бази от данни.
Садун допълва, че автомобилният сектор, който носи 16% от приходите на Publicis, но е засегнат сериозно от недостига на компоненти, е свил по-малко бюджетите си за реклама от очакваното и е спечелил от данните, които са помогнали да се прогнозира потребителското търсене.
Publicis предложи дивидент от 2,40 евро на акция за 2021 г. и обяви бонуси към заплатите на своите служители.