Японската компания Panasonic отчете 44% спад на тримесечната си оперативна печалба до 73 млрд. йени (636,2 млн. долара), след като продажбите на бяла техника и уреди за дома в Япония намаляха, а цените на материалите нараснаха, предава Ройтерс.
Резултатът за трите месеца до 31 декември е по-лош от очакваните 106,9 млрд. йени, колкото прогнозираха десетима анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Panasonic се насочи от производството на нискомаржова потребителска електроника и уреди към производството на батерии за електромобили за Tesla, производствени машини, компоненти, а наскоро към предоставянето на услуги за управление на веригите на доставки.
И все пак домакинските уреди, които преживяха бум на продажбите по време на блокадите, наложени заради разпространението на коронавируса, все още носят голям дял от приходите.
Panasonic запази прогнозата за годишна печалба от 370 млрд. йени – сума, която е в съответствие с очакванията на анализаторите.
Вчера Panasonic обяви, че ще инвестира 100 млрд. йени (867 млн. долара) в бизнеса си с климатици за период от пет години. По този начин компанията ще се опита да спечели от интереса към такива уреди, предизвикан от коронавирусната пандемия, писа Nikkei Asia.
През април базираната в Осака Panasonic се насочи към формата на холдингова компания, като интегрира подразделенията за климатици и качество на въздуха в едно оперативно звено.
По-рано през януари компанията обяви, че ще предложи възможност на служителите си да изберат четиридневна работна седмица. Така тя стана част от малкият, но нарастващ брой японски фирми, които се присъединяват към световната тенденция да насърчават баланса между работата и личния живот, пише Bloomberg.