Производителят на електроуреди Electrolux обяви, че проблемите с глобалните вериги на доставките ще продължат. Компанията отчете спад на тримесечната си печалба, но очаква търсенето през 2022 г. да бъде по-голямо от това преди пандемията, предава Ройтерс.
По време на пандемията домакинствата прекарват повече време у дома, включително в ползването на домакински уреди. Но логистичните проблеми в света и недостигът на компоненти засегнаха производството на Electrolux.
Компанията заяви, че проблемите ще продължат да влияят върху възможността на индустрията напълно да отговори на търсенето, въпреки че очаква цените да компенсират инфлацията на разходите през 2022 г., предимно при суровините, електронните компоненти и логистиката.
„Прогнозираме, че първото тримесечие ще бъде поне толкова предизвикателно като четвъртото тримесечие на 2021 г.“, заяви шведската компания, допълвайки, че очаква последователни подобрения от средата на 2022 г.
Цената на акциите на най-големия европейски производител на електроуреди се e понижиla с 14% от началото на годината до четвъртък, а преди началото на борсовия ден днес спадна с 5,4%.
По-рано Electrolux предупреди, че проблемите с глобалната верига на доставките ще останат предизвикателство през четвъртото тримесечие и тази година.
Оперативната печалба за четвъртото тримесечие е спаднала до 882 млн. шведски крони (94,1 млн. долара) спрямо 2,50 млрд. крони година по-рано.
Electrolux предложи дивидент от 9,20 крони на акция спрямо 8 крони на акция преди година. Освен това компанията обяви програма за обратно изкупуване на акции за 2,5 млрд. крони.