Компанията за доставка на храна Deliveroo заяви, че брутната стойност на трансакциите (GTV) от поръчки в нейната платформа е нараснала с 36% на годишна база през четвъртото тримесечие. Благодарение на това показателят е достигнал върха на прогнозния диапазон със 70% ръст за годината, предава Ройтерс.
Доставките на храни преживяха бум по време на пандемията на Covid-19, когато пъбовете и ресторантите бяха затворени, а популярността на платформите не отшумя с отварянето на икономиките.
Deliveroo заяви, че базата ѝ от месечни клиенти е продължила да нараства въпреки разхлабването на мерките заради Covid-19. През тримесечието компанията е достигнала 8 млн. активни потребители месечно, което е с 37% повече спрямо година по-рано и е със 123% повече спрямо нивото преди пандемията.
Броят на поръчките се е увеличил с 10 на сто спрямо преходното тримесечие, разкри компанията, а средната стойност на поръчка е нараснала с 1% при постоянни валути до 21,40 паунда.
Deliveroo, която се листна на борсата в Лондон през март 2021 г., заяви, че запазва прогнозата си за брутен марж на печалбата като дял от GTV – 7,5-7,75%.