Checkout.com не беше набрала пари от външни инвеститори до 2019 г. Днес компанията е един от най-високо оценените стартъпи в света, пише Wall Street Journal.
Базираната в Лондон фирма за обработка на дигитални разплащания твърди, че е набрала 1 млрд. долара чрез скорошна продажба на акции, коментират източници, запознати с въпроса. Това я оценява на 40 млрд. долара. Сред новите инвеститори са Franklin Templeton и Qatar Investment Authority. Включили са се и стари инвеститори като Insight Partners и Tiger Global Management.
От първия кръг за набиране на капитал през 2019 г. оценката на Checkout.com е нараснала 20 пъти, а сега надхвърля тази на Instacart и на редица други стартъпи.
Checkout.com прехвърля пари между купувачи и онлайн търговци – бизнес, който преживя бим по време на коронавирусната пандемия. Обемът на обработените от компанията разплащания се утрои през 2020 и през 2021 г., обяви главният изпълнителен директор Гийом Пуза. Клиенти като Netflix и Klarna Bank спечелиха от по-голямото търсене на техните услуги.
През последните месеци обаче онлайн продажбите забавиха темпа си на растеж предвид разхлабването на ограниченията, свързани с пандемията, и завръщането на хората във физическите магазини.
Глобалният растеж на онлайн търговията се очаква да спадне до 18% през 2022 г. от 20% през 2021 г., твърди компанията за пазарни проучвания MoffettNathanson. По този начин той ще се върне към темповете, с които се движеше през 2019 г.
Това, заедно с по-голямото отдръпване от технологичните акции от страна на инвеститорите, допринесе за разпродажба на книжата на публично търгувани конкуренти като Adyen и PayPal Holdings.
„Неоспоримо е, че има много волатилност на пазара“, коментира Пуза. „Има краткосрочни фактори. Всичко, което правим в Checkout е в дългосрочен план“.
Инвеститорите в стартъпи могат да се нуждаят от време, за да се адаптират към промените в това как се оценяват технологичните компании на публичните пазари, твърди Девън Перек, управляващ директор на Insight Partners и член на борда на Checkout.com. Но скорошните пазарни корекции бяха кратки, коментира той. Според него Checkout.com все още може да грабне пазарен дял от традиционните банки и компании, обработващи разплащания.
Checkout.com планира да използва по-голямата част от новия капитал за експанзия в Съединените щати.