Най-голямата европейска компания за доставка на храна Just Eat Takeaway.com отчете 14% ръст на поръчките си за четвъртото тримесечие и запази финансовата си прогноза за 2022 г., предава Ройтерс.
Освен това компанията заяви, че е изпълнила 273,7 млн. поръчки през четвъртото тримесечие на 2021 г. спрямо 240,4 млн. през същия период година по-рано.
Takeaway се оказа под натиск от инвеститорите да продаде част от операциите си, включително американското звено Grubhub, докато групата се бори със загуба, а тласъкът, който компаниите за доставка на храна получиха от пандемията, започна да отслабва.
Takeaway не разкри данни за печалбата и загубата си, но главният изпълнителен директор Итсе Гроен потвърди, че коригираната печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) се е подобрила до малка загуба през първата половина на 2021 г.
„Значително подобрихме нашата коригирана EBITDA през втората половина на 2021 г. и ще постигнем допълнително подобрение тази година“, посочва той в изявлението на компанията.
Takeaway трябва да обяви пълния си отчет на 2 март.
През първата половина на 2021 г. компанията отчете коригирана загуба от 190 млн. евро при 2,6 млрд. евро приходи.
Цената на акциите на Takeaway се понижи с 11% от началото на 2022 г., а във вторник приключи търговията на ниво от 43,27 евро – значително под рекорда си от 109 евро през октомври 2020 г.
Компанията заяви, че има 28,2 млрд. евро брутен обем на трансакциите – обичайна метрика в индустрията. Това се оказа в долната част на диапазона 28-30 млрд. евро. Тя потвърди целта си за растеж на този показател с около 25-26%.