Делът на умните уреди, продадени на българския пазар миналата година, е нараснал почти осем пъти, а този в Европа – близо четири пъти. Това разкри изпълнителният директор на „Бош Домакински уреди“ България инж. Ивайло Рашев в технологичния подкаст UpDate на Bloomberg TV Bulgaria.
Средно около 10-12% от уредите, които се продават на пазара в Европа, са умни, докато в България този дял е около 9-10%, допълва той.
По думите му тази тенденция показва, че страната ни не изостава спрямо другите държави на Стария континент и проявява все по-голям интерес към интелигентните устойства за дома.
„Тенденцията и скоростта, с която се въвеждат, и по-скоро възприемат, тези нови уреди от българския потребител наистина е много интересна и много положителна“, твърди Рашев.
На този етап най-интересни за българските потребители са функционалностите на умните устройства, които са свързани с разхода на енергия. Като причина за това той изтъква ръста на цената на електроенергията в цяла Европа през последните няколко месеца.
На второ място по интерес са функционалностите, предполагащи дистанционно включване и изключване, както и тези за автоматична диагностика, коментира Рашев.
Младите потребители са много по-заинтересовани от подобни иновации.
Рашев прогнозира, че умните уреди ще заменят традиционните в нормалния времеви цикъл на подмяна на уредите, което може да се случи за период от 5 до 10 години. Така ще се стигне до момент, в който всички домакински уреди ще бъдат свързани с интернет.
Според инж. Ивайло Рашев пандемията и фактът, че тя принуди потребителите да прекарват повече време у дома, са накарали мнозина да помислят как могат да надградят дома си и да помислят какви ползи могат да извлекат от ежедневната домакинска работа.
Целия разговор можете да чуете в записа.