Стартъпът за наемане на електрически тротинетки Lime планира да пусне услугата си и в Близкия изток през следващите две години, пише CNBC.
Главният изпълнителен директор Уейн Тинг коментира, че компанията планира да започне малък тест в Дубай, а след това да създаде постоянни операции в следващите няколко месеца.
„Нашата визия е да инвестираме в държавите от Персийския залив“, коментира Тинг по време на интервю в Дубай, Абу Даби. Но това е в началото на всяко започване на инвестиции в региона, допълни той.
Базираната в Сан Франциско компания набра 523 млн. долара миналия месец преди очакваното си листване на публичния пазар. Инвестиционният кръг беше воден от базираната в ОАЕ инвестиционна фирма ADQ, но включваше и други инвеститори, включително звеното за рисков капитал на Alphabet – GV, преди известно като Google Ventures.
Тинг твърди, че Близкият изток е млад, динамичен и гледащ напред регион, и допълва, че има много голям ангажимент към устойчивостта.
Въпреки че част от над 30-те страни в Близкия изток са поели ангажименти за устойчивост, регионът е дом и на някои от най-богатите на петрол страни в света, включително Саудитска Арабия, Иран, Ирак и Кувейт.
Тинг коментира, че Саудитска Арабия иска да инвестира в бъдещето, допълвайки, че проектът за нов град Неом е особено вълнуващ.
„Когато говорите с хора, които мислят за Неом, те казват: Как да строим град без коли?“, коментира Тин. „Това е основна част от нашата мисия за изграждане на транспортна система, която е различна от днешната“, допълва той.
„Когато говорите с млади хора, те знаят що се касае до собствения им въглероден отпечатък, че един от най-големите му източници е транспортът, и настояват за промяна в собственото си поведение. Когато гледам места с голямо младо население, които са отдадени на околната среда, това са перфектни пазари за онова, което ние изграждаме“, посочва Тин.
Lime започна работа в още 80 града през 2021 г., а Тинг твърди, че сега тя е най-голяма компания за микромобилност в света, изпреварвайки имена като Bird, Tier, Voi и Jump.
Тя възнамерява да стане публична в някакъв момент през 2022 г., казва Тинг, допълвайки, че размерът и мащабът на компанията означават, че тя е готова за тази стъпка. „Независимо дали има смисъл или не, ние ще разгледаме пазарните условия“, посочва той, допълвайки, че листването може да е традиционно или чрез SPAC сделка.