Apple е изправена пред разследване в Полша дали нейните нови правила за поверителност и обработка на личните данни за устройствата с iOS нарушават закона за конкуренцията, обяви полският антимонополен регулатор UOKiK, цитиран от Ройтерс.
През април Apple пусна нов ъпдейт за операционната система iOS, включващ нов контрол на поверителността, целящ да ограничи рекламодателите да не могат да следят потребителите на iPhone.
Полският регулатор заяви, че новите правила на iPhone значително са намалили способността на приложенията на трети страни да събират лични данни с цел предлагане на персонализирани реклами.
„Искаме да проучим дали действията на Apple могат да целят премахване на конкуренти от пазара на услуги за персонализирана реклама, с оглед по-добри продажби на собствената ѝ услуга“, коментира президентът на UOKiK Томаш Кростни.
„Ще разследваме дали това не е случай на изключителна злоупотреба с пазарна сила“, допълва той.
Регулаторът заяви, че разследва въпроса, но производството не е насочено срещу конкретна компания.
Apple не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер също предупреди Apple за използването на неприкосновеността и притесненията за сигурността като начин за изтласкване на конкуренцията в App Store.