IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какви са стратегиите за растеж на "Сирма Груп Холдинг" и "Сайънт"?

В дигиталната ера най-ключовият ресурс на човечеството е времето и ще печелят услуги с добавена реалност, посочиха Цветан Алексиев и Евлоги Георгиев

13:09 | 24.11.21 г. 2
Какви са стратегиите за растеж на "Сирма Груп Холдинг" и "Сайънт"?

"В съвременния свят текат много процеси на консолидация. Хората се опитват да обединяват компании, за да бъдат по-силни и по-добре позиционирани. Това е, което искаме да постигнем, да обединим усилията и пазарите си, да се получи синергия между двете организации, за да сме по-успешни", коментира той.

Евлоги Георгиев, изпълнителен директор на "Сайънт", разказа, че компанията е основана през 2016 г. Тя предоставя услуги и е специализирана в различни индустрии – логистика, туризъм, банкиране. 

„Ние сме сравнително динамична компания. От миналата година започнаха да идват предложения за придобиване, главно от чужбина, но ние ги отказвахме, защото бяха придружени с искане за пълна интеграция“, обясни той.

Според него обаче при сделката със "Сирма Груп" има много синергия.

„На тях им харесва нашата стратегия, от една страна. От друга страна ние получаваме един сериозен гръб на една от най-големите компании в България със солидно финансиране при нужда. Така че ние можем да ускорим нашия растеж при нужда“, отбеляза той.

На въпроса защо се пази цената на сделката в тайна, Алексиев каза, че това е "нормална търговска тайна". „Да, може да излезе от годишните отчети, ако толкова се интересуват анализатори и започнат да се ровят в числата. Няма лошо в това. Истинската причина да я пазим в тайна е, че ние сме в процес и имаме планове за закупуване и на други компании и това би създало търговски дискомфорт", аргументира се изпълнителният директор на "Сирма Груп Холдинг".

Той обясни, че в холдинга има сървиз-компании като "Сайънт" и други, които са повече продуктови. По думите на Алексиев в портфолиото с тежест в продажбите в чужбина е една от продуктовите компании, която прави дигитални продукти за управление на диабет.

„Това е комбинация от мобилна апликация, уеб апликация, интеграция с всякакъв вид сензори за измерване на кръвната захар. Продуктът се казва DiabetisM“, разкри той.

Алексиев е на мнение, че удовлетворението идва от продажби, които пазарът търси. Изпълнителният директор на "Сирма Груп Холдинг" съобщи, че има голямо търсене на услуги, свързани със софтуерна разработка.

"Кризата с коронавируса изигра положителна роля в това търсене. Хората в света, изолирани вкъщи, се сетиха, че са доста изостанали в областта на дигитализацията. Всички искаме да можем, независимо къде сме и колко разпръснат в пространството е екипът ни, да можем да вършат работата си, все едно са събрани в офиса", обобщи Алексиев.

Евлоги Георгиев посочи, че "Сайънт" работи за клиенти, които „имат раздвижен вид системи в туристическия бизнес“.

„Единият вид системи са т.нар. пропърти мениджмънт системи или PMS. Говорим за големи хотели, а не за фамилни хотели. Това са системите, които управляват всички трансакции на госта, след като се чекира. Другият тип системи са централните системи за резервация. Те работят с госта, преди да влезе в хотела – ценообразуване, специални алгоритми, които оптимизират приходите на хотела", отбеляза изпълнителният директор на "Сайънт".

Цветан Алексиев прогнозира, че ключовият ресурс на човечеството вече е времето. Според него в близко бъдеще благодарение на финтех физическото посещаване на банки ще остане зад гърба ни.

„За мен много интересна тенденция, която предстои, е свързана с добавената реалност", допълни Георгиев.

„Ако си спомняте, Google се опита да разработи едни очила и не успя, нещо като хедър дисплей, които човек може да използва. Това може дори да е имплант в окото или очила, които добавят неща, които ти трябват в ежедневието – навигация или неща, които помагат на човек да взема решения. Това се задава и ще промени до голяма степен отношенията между хората. В реално време човек ще може да получи информация, която му трябва", разкри очакванията си изпълнителният директор на "Сайънт".

Какво представлява стратегията на вертикална специализация в "Сайънт"? Добра ли е формулата при криза да се жертва печалбата на компанията, вместо тя да се лишава от кадровия капацитет? Как се отрази пандемията от коронавирус върху хотелиерския бизнес по света и върху работата на "Сайънт"? Връща ли се интересът към туристически пътувания? Колко далеч сме от изобретяването на изкуствен интелект с обща интелигентност (common sense)?

Повече вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 2
khao
преди 2 години
дано да е голяма !!! :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
vzhekoff
преди 2 години
Интересно какво мислят баламите, пардон - акционерите на Сирма, дали им е интересно да знаят цената на тази "синергия" :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още