Японската компания Panasonic повиши прогнозата за годишната си оперативна печалба с 12%, подкрепена от търсенето на автомобилни батерии и на оборудване за автоматизация на заводи, предава Ройтерс.
Panasonic повиши прогнозата за печалбата си за годината до 31 март до 370 млрд. йени (3,25 млрд. долара) от 330 млрд. йени по-рано. Сумата е по-висока от очакваната от 20 анализатори, анкетирани от Refinitiv, които смятат, че тя ще достигне 368,1 млрд. йени.
Тази по-висока прогноза до голяма степен се дължи на увеличението на стойността на 20-процентния дял на компанията в Blue Yonder до 58,3 млрд. долара, след като купи останалата част от американската компания за 7,1 млрд. долара през септември.
Придобиването е част от стратегията за отдръпване от нискомаржовата потребителска електроника. Конгломератът разширява и бизнеса си с автомобилни батерии и засилва продажбите на машини на производствени компании.
Panasonic продаде дела си в Tesla за около 400 млрд. йени, за да може да финансира придобиването на Blue Yonder, която използва машинно обучение, за да помага на компании да управляват веригите на доставките си, като свързва заводи със складове и търговци на дребно.
Въпреки продажбата на дела на Tesla, компанията увеличава продажбите на автомобилните батерии на американската компания, докато глобалното търсене на електромобили нараства, предвид по-стриктните ограничения на въглеродните емисии.
В понеделник Panasonic представи нов голям прототип на батерия, която ще помогне на Tesla да намали производствените си разходи.
За трите месеца до 30 септември Panasonic отчете 96,8 млрд. йени печалба, спрямо 92,8 млрд. йени печалба година по-рано. Сумата обаче е под прогнозата за 105,9 млрд. йени, дадена от 9 анализатори, анкетирани от Refinitiv.