PayPal Holdings е предложила да придобие приложението Pinterest за 45 млрд. долара, съобщиха запознати източници. Комбинацията може да е предвестник на още сливания между финтех компании и социални мрежи в областта на електронната търговия, предава Ройтерс.
Преговорите по сделката се случват в момент, когато пазаруващите онлайн все повече купуват стоки, които са видели в социалните мрежи, често следвайки инфлуенсъри в платформи като Instagram и TikTok.
Придобиването на Pinterest ще позволи на PayPal да се възползва повече от ръста на електронната търговия и да диверсифицира приходите си чрез приходи от реклама.
PayPal е предложила 70 долара на акция, предимно в акции, за Pinterest, съобщава един от източниците. Доставчикът на онлайн плащания се надява да проведе успешно преговорите и да обяви сделката до представянето на тримесечните си резултати на 8 ноември, допълва източникът.
Източниците предупреждават, че сделката не е сигурна и че условията може да се променят. Те са пожелали да останат анонимни, тъй като въпросът е конфиденциален.
Офертата на PayPal представлява бонус от 26% спрямо цената на акциите на Pinterest в края на търговията във вторник от 55,58 долара. Книжата на PayPal поевтиняха с над 4% след съобщаването на новината, а цената на акциите на Pinterest нарасна с над 14% до 63,51 долара.
Гигантът в онлайн разплащанията беше сред големите победители от коронавирусната пандемия, тъй като повече хора използваха услугите му, за да пазаруват онлайн и да плащат сметките си с цел да избегнат излизането от вкъщи. Книжата на компанията са поскъпнали с около 36% през последните 12 месеца, което ѝ дава пазарна капитализация от близо 320 млрд. долара.
Pinterest също отчете огромен ръст на потребителите, търсещи идеи за домашни ремонти, когато блокадите оставиха хората у дома. След смекчаването на блокадите Pinterest предупреждава за забавяне на ръста на потребителите, особено в САЩ, които са най-големият ѝ пазар.
Pinterest беше оценена на около 13 млрд. долара, когато стана публична компания през 2019 г.
Тя е на кръстопът, след като съоснователят Eвън Шарп обяви миналата седмица, че ще се оттегли като главен творчески директор, за да се присъедини към компанията LoveFrom, ръководена от Джони Айв, проектант на много от продуктите на Apple.
През последните години PayPal опитва да увеличи предлагането на електронна търговия чрез придобивания. Тя купи компанията за отстъпки при онлайн пазаруване Honey Science през 2019 г. за 4 млрд. долара и японския финтех стартъп Paidy за 2,7 млрд. долара по-рано тази година. Тя придоби компанията за връщане на стоки Happy Returns през май.
Социални мрежи, които не се стремят към сливане с финтех компании, работят по начини, които да позволяват на клиентите да купуват директно от техните платформи.
TikTok например тества начин потребителите да купуват продукти директно от приложението ѝ за кратки видеа. Тя си партнира с гиганта в електронната търговия Shopify и през август започна да предлага на брандовете за търговия на дребно да свързват каталозите си с продукти към приложението.
Анализатори отбелязват, че преговорите за сделка между PayPal и Pinterest показват потенциала други социални мрежи и финтех компании да обединят сили, за да се установят на пазара на електронна търговия.
„Социалната/интерактивна търговия расте в САЩ и никой все още не я е спечелил. Така че вместо да се противопоставя на Amazon PayPal залага на различен модел на пазаруване“, коментира анализаторът на електронната търговия Джо Казиукенас от компанията Marketplace Pulse.