Потреблението на Snapchat е нараснало с над 20%, след като услугите на Facebook спряха да работят за шест часа в понеделник. Това е и най-големият печеливш сред конкурентните приложения по време на най-тежкия срив за американския гигант от години, пише Bloomberg.
Facebook обвини проблеми с конфигурацията на мрежата за падането на приложенията на компанията – от Messenger до Instagram. Случилото се обаче насочи част от всичките 2,7 млрд. дневно активни потребители на Facebook към конкуренцията.
Snap записа 23% ръст на времето, прекарано в нейното приложение за Android спрямо същия ден на предходната седмица, сочат данни на Sensor Tower, споделени с Bloomberg News. Кризата на Facebook доведе и до по-голяма активност в приложения от Telegram и Signal до Twitter и TikTok на 4 октомври, допълва компанията.
Проблемът с услугите засегна малки бизнеси и даде ново оръжие в ръцете на критиците и властите, които твърдят, че компанията се е разраснала в огромен монополист, чийто размер трябва да бъде намален.
Основателят на Telegram Павел Дуров заяви, че неговото приложение е добавило 70 млн. потребители и е достигнало нов връх на регистрациите и активността в понеделник. То се изкачи до върха на класацията на най-сваляните приложения в App Store на 40 пазара, докато Signal беше номер едно в Полша и в топ 10 на 35 пазара, допълва Sensor Tower.
Алтернативи като Telegram, която има почти същия интерфейс и функционалности като WhatsApp, и преди са добавяли милиони потребители всеки път, в който най-популярната чат услуга в света се е сривала, макар че мнозина бързо са се връщали в приложението на Facebook, след като работата му е възстановена.
„Прекарахме последните 24 часа обмисляйки как можем да защитим нашите системи от подобен тип сривове“, коментира главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг в текст до служителите. „Голямото притеснение при такъв срив не е колко хора се насочват към конкурентни услуги или колко пари губим, а какво означава това за хората, които разчитат на нашите услуги“, посочи той.