Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф заяви, че няма връщане назад към работното място отпреди пандемията, пише CNBC.
“Съжалявам, приятели, но няма връщане назад“, коментира той по време на интервю на сцената на Code Conference в Бевърли Хилс, Калифорния.
Изявленията на Бениоф за бъдещето на офисите са особено интересни, след като гигантската 61-етажна кула на компанията беше открита преди малко повече от три години в Сан Франциско. Salesforce има и големи сгради в други градове по света, включително Индианаполис, Лондон, Ню Йорк и Токио.
Всички те са построени, преди Бениоф да има период от 18 месеца, през които да прецени доколко ефективно неговата компания и други могат да оперират, когато служителите им работят от вкъщи или от други отдалечени места.
„Вече имаме почти 75 хил. души екип“, коментира Бениоф. „Те не са в кулите си. Ние построихме тези великолепни кули. Хората са си предимно у дома и това е добре.“
През юли Salesforce приключи придобиването на Slack за 27,7 млрд. долара – най-голямата ѝ сделка до този момент. Софтуерът на Slack помага на работещите да поддържат връзка чрез обаждания и чатове, а заедно с продукти от компании като Zoom и Microsoft се превърна в централна част от портфолиото от решения, ползвани по време на пандемията.
„Няма връщане назад, ето защо имаме Slack”, допълва изпълнителният директор.
Преди време Бениоф сподели пред CNBC, че очаква 50-60% от служителите на Salesforce да работят от вкъщи след пандемията.
По думите му неговите възгледи за работа от дистанция не се споделят от всичките му колеги. Главните изпълнителни директори на големи компании му се обаждат и му казват, че искат служителите им да се върнат в офисите, посочва Бениоф. Той обаче им отвръща, че работата ще е различна, а хората ще се събират за събития, корпоративни срещи извън офисите и на специални събития за обучения.
Бениоф отбелязва, че някои компании вече оперират по този начин. Automattic, собственикът на софтуера за управление на съдържание WordPress, няма физическа централа, но събира служителите си в Airbnb локации веднъж месечно. Звеното за рискови инвестиции на Salesforce е инвеститор в Automattic.
Миналата седмица Salesforce организира годишната си конференция Dreamforce, а повечето ѝ сесии се проведоха онлайн. Бениоф твърди, че около 1000 души са се събрали на живо на събитието в Сан Франциско. На конференцията през 2019 г., последната преди пандемията, присъстваха над 170 хил. души.