Apple е твърдяла, че нейната услуга Apple TV+ има по-малко от 20 млн. абонати в САЩ и Канада към юли тази година, а това ѝ е позволило да плаща на екипите, заснемащи видеа зад кулисите, по-малко от други стрийминг компании с повече абонати. Това твърдят от Международния алианс на сценичните работници - синдикат, който представлява телевизионните и филмовите работници, които се занимават с дейности като заснемане и изграждане на декори, пише CNBC.
Apple никога не е разкривала броя на абонатите на Apple TV+, която пусна през есента на 2019 г. Анализаторите не са склонни да дават прогнози, но мнозина твърдят, че мащабът е по-малък в сравнение с този на Netflix, която твърди, че има 209 млн. абонати към второто тримесечие, и Disney+ с нейните 116 млн.
Фактът, че Apple може да плаща по-малко, въпреки че е най-високо оценената публично търгувана компания в света, подчертава част от проблемите, с които се сблъскват работещите в Холивуд, докато стриймингът измества традиционната телевизия и киното. Тези преференции са разгневили членове на синдиката, които обмислят дали да стачкуват за по-добро заплащане и условия на труд.
Съгласно настоящия договор високобюджетните продукции, предназначени за стрийминг, могат да предлагат по-ниско заплащане на работниците, ако стрийминг услугата има по-малко от 20 млн. абонати в Съединените щати и Канада, което се определя на 1 юли всяка година. Apple е заявила пред синдиката, че има по-малко от 20 млн. абонати, коментира говорител на профсъюза.
В момента синдикалната организация води преговори с Алианса на кино и телевизионните продуценти за нов договор. Apple е член на алианса, но той преговаря от името на всичките си членове и не може да защитава интересите само на отделна група компании, твърди говорител на алианса.
Говорител на Apple е отказал да разкрие какъв е броят на абонатите на услугата, но твърди, че компанията плаща колкото водещите стрийминг услуги.
Съгласно настоящия договор, продукциите за стрийминг услуги имат три пъти по-малко строги условия на труд от традиционните телевизионни продукции и филми, тъй като рентабилността на стрийминга „в момента е несигурна“, а продукциите са принудени да бъдат по-гъвкави, сочи копие от договора, разгледано от CNBC.
Но синдикалните лидери твърдят, че стриймингът вече не е нова форма на медия и компаниите, които правят такива продукции, трябва да плащат суми, близки до тези на традиционните медийни проекти.
Междувременно алиансът се подготвя за стачка, твърди говорителят му.
Apple е похарчила по около 15 млн. долара за епизод на сериали като „The Morning Show”, за да се опита да подкрепи своята услуга с премиум съдържание. Освен това обедини покупката на нови телефони и таблети с безплатен тестов период на Apple TV+, а тези пробни периоди започнаха да изтичат през юли. Това принуждава много потребители да решат дали си заслужава да плащат по 4,99 долара месечно за услугата. Apple е продала около 206 млн. броя iPhone по света през 2020 г., което може да значи и много хора, които тестват безплатно платформата.
Услугата Peacock на NBCUniversal и Paramount+ на ViacomCBS също имат по-малко от 20 млн. абонати, което им дава възможност да плащат по-малко на работниците, посочва говорителят на синдикалната организация.
Говорител на ViacomCBS твърди, че компанията не разкрива броя на абонатите на Paramount+. NBCUniversal не е дала коментар до публикуването на статията.