Гигантът в онлайн търговията на дребно Amazon.com Inc. ще предложи парични награди в размер на 500 000 долара, както и автомобили и ваканционни пакети на своите служители от първа линия, които могат да докажат, че са били ваксинирани срещу Covid-19, съобщава Bloomberg.
След като компанията отказваше до момента да притиска своите служители да се ваксинират, сега тя се надява, че корпоративната лотария, наречена Max Your Vax, ще стимулира работната сила на Amazon, която в глобален план достига 1,3 млн. души, да прибегне до ваксините.
В същото време компанията заяви, че от 9 октомври нейните работници ще трябва да носят маски в логистичните центрове, независимо от това дали са ваксинирани или не, което отразява опасенията и рисковете около разпространението на по-заразния делта вариант на коронавируса.
Към момента ваксинираните служители на Amazon могат да работят и без маска.
Преди това Amazon предлагаше на своите работници от първа линия по 80 долара компенсация, ако са били ваксинирани срещу COVID-19.
Компанията отчаяно се опитва да накара работниците да отговорят на повишеното търсене от страна на онлайн купувачите. Някои „амазонци“ от първа линия и техните мениджъри заявиха, че търговецът е загрижен, че мерките ще отблъснат хората, които гледат скептично на ваксините, принуждавайки ги да си търсят друга работа.
Лотарията на Amazon предлага общо 18 награди, които компанията оценява на близо 2 млн. долара – две парични награди от по 500 000 долара, шест награди от по 100 000 долара, пет нови превозни средства и пет ваканционни пакета.
„Силно вярваме, че най-добрият начин да защитим нашите служители и общности от първата линия от Covid-19 е чрез ваксинации“, заяви говорителят на Amazon Кели Нантел. „И ние се гордеем, че сме били домакини на повече от 1100 инициативи за ваксинация на място, за да направим ваксинирането възможно най-лесно за нашите служители и членовете на техните семейства“, добавя тя.
Amazon не е първата компания, която раздава награди, за да привлече скептично настроените към ваксините служители. Подобни лотарии се появиха в няколко американски щати по време на първите ваксинационни кръгове, докато Хонконг предложи златни кюлчета и диамантен „Ролекс“.