Гигантът в електронната търговия JD.com създаде свой павилион на една от най-големите гейминг конференции в Азия - China Joy в Шанхай.
Това подчертава амбициите на JD.com в областта на игрите. Но тя не иска да се бори с играчи като Tencent и NetEase в разработката на игри.
Вместо това базираната в Пекин фирма иска да бъде идеалното място, от което младите хора да купуват стоки, свързани с игрите, и вижда електронните спортове и партньорството си с разработчици на устройства като начин да постигне това. Стратегията би могла също така да стимулира растежа и на други части от бизнеса на компанията, пише CNBC.
“Имаме възможностите да... обградим цялата екосистема“, коментира президентът на JD Mobile Devices Даниел Тан.
Какво ще прави JD в сферата на игрите?
Има няколко аспекта на гейминг бизнеса на JD. Първо милиони купувачи взимат продукти от платформата на JD.com и дават обратна връзка. JD може да работи с партньори, за да споделя тази обратна връзка, така че те да могат да подобрят своите стоки.
Миналата година JD обяви плановете да работи с компании като китайския производител на персонални компютри Lenovo и гейминг гиганта Tencent за разработването на смартфони с по-добри възможности за играене на мобилни игри. Това означава, че JD може също така да разпространява въпросните устройства и да таргетира геймъри през приложението си за пазаруване.
Втората част на стратегията се върти около електронните спортове или конкурентния видео гейминг.
През 2017 г. JD създаде собствен отбор за електронните спортове, наречен JD Gaming. Миналата година пък се сдоби с отбор по мобилни игри, наречен JD Esports.
Глобалните приходи от електронни спортове се очаква да надхвърлят 1 млрд. долара за първи път именно през 2021 г., нараствайки с 14,5% на годишна база, според компанията за гейминг анализи Newzoo. Въпреки че все още са малка част от световния пазар на игри, се очаква растежът на електронните спортове да остане силен. JD се надява да получи парче от този пай.
Но участието в електронните спортове е част от по-големите маркетингови усилия за асоцииране на компанията с гейминга. Електронните спортове помогнаха „да влезем в умовете на потребителите“, твърди Тан.
По думите му компанията се фокусира върху изграждане на профил на играчите „по начин, който ни помага да промотираме продукти“.
„В крайна сметка смятам, че това, което искаме да направим, е да изградим платформа, така че когато помислите за нещо, свързано с гейминг, от което се нуждаете, да отидете в JD“, твърди Тан.
JD не е в бизнеса с разработка на игри като Tencent или NetEase. Tencent в частност се разрасна в глобален мащаб, като придоби или инвестира в различни гейминг студиа. Тан твърди, че това не е във фокуса на JD, но не изключва възможността за съвместно инвестиране в гейминг компании заедно с партньор.
„Мисля, че ако има възможност, ако е добра възможност, ще го обмислим... ние сме много отворени“, твърди той.
JD вижда „огромен потенциал“ в гейминга
Тан твърди, че усилията на JD в сферата на игрите все още са в начално развитие и компанията не търси бизнес модел на този етап.
„В крайна сметка смятам, че цялата индустрия все още е в инкубационен етап. Така че от наша гледна точка това е инвестиция“, коментира Тан.
„Но ние виждаме огромен потенциал... не просто в продажбата на мобилни телефони, не в споделянето на приходи на игри... Мисля, че това е към края си“, посочва той.
Това, което JD прави, е да се опитва да създава стойност, според Тан. По думите му има много индиректни ползи от инвестиции в гейминга.
„Става въпрос за участие, става въпрос за общуване с млади хора, асоцииране с млади хора. А това са потребителите, които искаме... Те ще използват JD”, коментира Тан.