Mastercard отчете печалба за второто тримесечие, която лесно надмина прогнозите благодарение на възстановяването на глобалните разходи на фона на отварянето на бизнеса и възраждането на туризма, предава Ройтерс.
Трансграничните обеми на компанията, които проследяват разходите по нейните карти извън страната на издаване, са нараснали с 58% в местни валути, подкрепени от увеличението на международните пътувания. Година по-рано тези обеми се свиха с 45% за същия период.
„Международният туризъм все още е в ранен етап на възстановяване и носи допълнителен потенциал за растеж“, коментира главният изпълнителен директор Майкъл Мийбах.
Mastercard наблюдава подобрения в туризма между Съединените щати и Латинска Америка, както и увеличение на пътуванията в Европа, допълва той.
Цената на акциите нарасна с 2,6% до 393,74 долара благодарение на отчета.
Разходите за полети на американските потребители са се възстановили значително от началото на тримесечието, а обемите вече са до нивото си преди пандемията, коментира главният финансов директор Сачин Мехра.
Международните пътувания в Азиатско-Тихоокеанския регион се възстановяват по-бавно, твърди Мехра и допълва, че е трудно да се прогнозира кога там ще има по-голям ръст на туризма, предвид разпространението на коронавирусните варианти.
Потребителските разходи са нараснали през тримесечието, благодарение на правителствените стимули, което изпрати доларовата стойност на обработените от Mastercard трансакции с 33% нагоре до 1,9 трлн. долара.
Като се изключат някои елементи, нетната печалба се е увеличила до 1,9 млрд. долара, или 1,95 долара на акция, от 1,4 млрд. долара, или 1,36 долара на акция, година по-рано.
Средната прогноза на анализаторите беше за печалба от 1,75 долара на акция по данни на Refinitiv.