IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Европа и Северна Америка помогнаха на Spotify да надмине очакванията

Компанията продължава да инвестира в бизнеса си с подкасти

15:32 | 28.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Spotify Technology надмина очакванията на Wall Street за приходите за второто си тримесечие, след като компанията за музикален стрийминг отчете 20% ръст на броя на плащащите абонати на премиум услугата ѝ, благодарение на търсенето в Европа и Северна Америка, предава Ройтерс.

Горната част на диапазона на прогнозата на компанията за приходите за текущото тримесечие и тази за премиум абонатите също се оказаха над очакванията.

Spotify прогнозира приходи от 2,31 до 2,51 млрд. евро, както и 170-174 млн. премиум абонати. Средната прогноза на анализаторите е за 2,39 млрд. евро и 170,4 млрд. абонати.

Covid-19 продължава да тежи върху представянето на няколко пазара, но приходите от рекламният бизнес, който миналата година пострада от пандемията, са скочили със 110% до 275 млн. евро.

Същевременно Spotify инвестира значително в бизнеса си с подкасти, за да се конкурира с Apple, а през април пусна платена абонаментна платформа за създатели на подкасти в Съединените щати.

В момента компанията има 2,9 млн. подкаста в платформата си, а делът на подкастите от общите часове потребление на услугата е достигнал исторически връх през тримесечието.

Подкастите на известни личности като Джо Роугън и Бил Саймънс продължават да привличат повече потребители.

През тримесечието приходите са нараснали до 2,33 млрд. евро, спрямо 2,15 млрд. евро година по-рано. Сумата е над 2,29 млрд. евро, очаквани от анализаторите по данни на Refinitiv.

Премиум абонатите, които генерират по-голямата част от приходите на компанията, са достигнали 165 млн., колкото беше прогнозата.

Общият брой месечно активни потребители е нараснал с 22% до 365 млн.

Компанията отчете 20 млн. долара нетна загуба, или 19 евроцента на акция, спрямо 356 млн. евро загуба, или 1,91 евро, година по-рано. Резултатът надмина прогнозата на анализаторите за загуба от 37 евроцента на акция.

Цената на акциите на Spotify нарасна с 3,5% преди началото на борсовия ден.

Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:35 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още