Robinhood Markets Inc. се цели в оценка от 35 млрд. долара със своето първично публично предлагане (IPO) – малко под най-високата прогноза на анализаторите. Очакванията са листването на приложението за търговия на дребно да привлече голям интерес, включително и от собствените му потребители.
Компанията, която бе в центъра на започналата през тази година мания по т. нар. меме акции, ще пусне на пазара 55 млн. акции в диапазона 38-42 долара всяка, става ясно от подадени в понеделник документи пред Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ. През март Bloomberg Intelligence изчисли, че компанията би могла да бъде оценена в диапазона от 13 до 40 млрд. долара.
Robinhood се надява да набере над 2 млрд. долара в публичния си дебют. След като зададе диапазона на търговия, на компанията ѝ предстои роудшоу. Плановете на компанията включват излъчвано на живо събитие в събота, представяйки презентация преди IPO-то, която обикновено се показва само на институционалните инвеститори.
Компанията се очаква да започне да се търгува на Nasdaq на 29 юли, посочват запознати. Представител на Robinhood е отказал коментар.
Ако бъдат осъществени плановете да се наберат над 2,2 млрд. долара от IPO-то Robinhood, това ще го направи петото по големина на американската борса през 2021 г. тази година, макар и едва на половина, вече достигна рекорд с общо 648 компании, събрали общо 218 млрд. долара, показват данни на Bloomberg.
Съоснователите на приложението – главният изпълнителен директор Влад Тенев и главният творчески директор Байджу Бхат, ще притежават дялове в компанията на стойност съответно 2,5 млрд. долара и 2,8 млрд. долара при цена за акция в средата на диапазона, показват изчисления на Bloomberg Billionaires Index. Според документите Тенев ще притежава 26% от правото на глас в компанията, а Бхат – 39%.
От Salesforce Ventures, инвестиционното звено на Salesforce.com Inc., имат интерес към придобиване на акции на Robinhood за до 150 млн. долара при цената от IPO-то, показват още документите.
Robinhood спечели особено популярност по време на пандемията, докато затворените у дома млади хора се обърнаха към интернет в търсене на развлечение и допълнителен източник на средства. Само през последната година месечният брой активни потребители на приложението се е увеличил повече от два пъти, като към първото тримесечие те достигат 17,7 млн. души спрямо 8,6 млн. през същия период на 2020 г.
Компанията със седалище в Менло Парк обяви, че ще запази 20% до 35% от своите акции клас А за потребителите си.