IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо много шофьори на Uber и Lyft не се връщат на работа?

Мнозина още се страхуват от коронавируса, но това не е единствената причина за решението им

18:11 | 05.07.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;</em><em>Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

След драматичното намаляване на пътуванията през последната година хората отново се придвижват повече. Все пак, въпреки предлагането на парични стимули, гигантите в споделеното пътуване Uber и Lyft все още се борят да върнат шофьорите си с пълни обороти, което води до по-дълго чакане от страна на клиентите и до скок на цените, пише CNBC.

Uber и Lyft вложиха милиони в тези усилия, но някои водачи дори не поглеждат към стимулите, нито се вълнуват от по-високите цени.

„Шофьорите са в нещо като тиха стачка“, коментира Никол Мур от Rideshare Drivers United. „Това в момента е малък провал за Uber и Lyft от гледна точка на недостига на шофьори и скока на цените в САЩ“, казва Дан Айвс от Wedbush. „Шофьорите са приблизително 40% под капацитета“, допълва той.

Бившите водачи стоят далече от пътя по редица причини. За мнозина става дума за страх от продължаващата пандемия, която беше и първопричината да спрат да карат. В момента под 50% от американското население е напълно ваксинирано срещу Covid-19, сочат данни на Центровете за контрол и превенция на заболяванията в страната.

„Това нещо още не е приключило, хората все още могат да се разболеят“, твърди Луис У, жител на Тексас и бивш шофьор в услуга за споделено пътуване. Според Uber 80% от водачите планират да се върнат на работа, след като се ваксинират. Освен това компанията инвестира значителни ресурси в това да накара хората да се ваксинират, предлагайки безплатни превози до местата за ваксини до началото на юли като част от усилията ѝ да върне хората по пътищата.

Други, които искат да останат в т.нар. gig икономика (неформална икономика), са се насочили към доставките на храна и хранителни продукти.

„По време на Covid има много по-малко взаимодействие с клиентите при доставка на храна, отколкото при транспортиране на пътници“, посочва Хари Кембъл, който води блога The Rideshare Guy. „Освен това изминаваш по-малко километри с колата, тъй като хората поръчват от близки ресторанти, докато един шофьор на пълен работен ден лесно може да направи 1000 мили (1600 км) на седмица или повече. Много от шофьорите в споделеното пътуване също така са уморени от контактите си с хора“, допълва тя.

Някои шофьори продължават да ползват обезщетения за безработица, които ще изтекат по-късно тази година. Тези водачи могат да са принудени да се върнат към карането, след като през есента помощите постепенно спрат.

„Септември ще бъде най-ясният знак дали шофьорите стоят встрани заради помощите“, твърди Крис Джеръси, водач и сътрудник в блога на Кембъл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още