IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българска финтех платформа прави аукциони за вземания, движими и недвижими имоти

Продавачът определя сам цената на актива – тя трябва да е атрактивна, за да привлича купувачи, посочи Ивелина Атанасова директор "Продажби" във Vendofin

12:04 | 02.07.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Vendofin</em></p>

Снимка: Vendofin

В началото идеята на платформата Vendofin беше да предлага главно вземания, тъй като сме на мнение, че това е бъдещето. Това разказа в Bloomberg TV Bulgaria Интервю Ивeлина Атанасова, директор "Продажби" във финтех платформата Vendofin.

Имаше запитвания да се продават движими и недвижими обекти като имоти и автомобили, затова ги включихме като опция. Платформата е напълно прозрачна и може да обслужва както банкови и финансови институции, така и фирми и физически лица, посочи още тя.

"Един стандартен търг протича по един лесен и достъпен начин. Потребителят влиза в платформата със своя username и парола, като попълва няколко стъпки, за да създаде дадения аукцион. Стъпките включват попълване на информация за актива, който иска да продаде, да прикачи снимки и документи и да зададе финансовите параметри", обясни начина на работа с платформата Атанасова.

От думите ѝ стана ясно, че публичните търгове са развити главно в САЩ. По-голяма част от хората там продават имоти и недвижими вещи чрез аукционни търгове. Това е популярна практика и в Германия. Поради тази причина Ивелина Атанасова решава да направи нещо иновативно в България, като Vendofin предлага опцията с продажба на движими и недвижими вещи през аукцион.

"Всеки участник, който участва в търг, трябва да знае, че снимките продават. На първо място трябва да направи качествени снимки на имота. Важно е как ще бъде описана информацията, но най-важното нещо е цената", съветва Атанасова.

Тя е на мнение, че по-ниската цена със сигурност ще привлече повече участници на даден аукцион, но смята, че това не би довело до по-висока цена на края на търга.

"Продавачът определя сам цената, на която иска да продаде актива си. Ние можем да го посъветваме, ако преценим, че цената, която той е дал за старт на аукциона, е твърде ниска или висока. За да има един успешен аукцион, началната цена трябва да е доста атрактивна, за да се привлекат повече участници в него. Резервираната цена от продавача трябва да бъде малко под пазарната стойност", посочи Ивелина Атанасова.

Тя коментира, че всеки месец Vendofin има по една-две успешни сделки, което е положително, тъй като платформата тепърва ще добива популярност на пазара.

Какви активи могат да се предлагат на финтех платформата? Как се определя цената на предлаганите недвижими имоти? Как се рекламира аукцион? Какъв екип е нужен за поддръжсата на една платформа за аукциони? За кого са подходящи тайните аукциони?

Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на рубриката Bloomberg TV Bulgaria Интервю гледайте тук.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още