Google отлага до 2023 г. премахването на „бисквитките“ за проследяване на трети страни, давайки на рекламната индустрия повече време да планира бъдещото си таргетиране на реклами.
Т. нар. „бисквитки“ представляват малки части от кодове, които уебсайтовете свързват с уебсайта на потребителите, оставайки и при посещение на други сайтове. Те могат да се използват за проследяване на активността на потребителя и така да се подбират реклами и да се следи тяхното представяне.
„Макар да има значителен напредък с тази инициатива, стана ясно, че е необходимо повече време за екосистемата, за да стане правилно“, написа в блог публикация Винай Гоел, директор в Chrome.
Компанията посочва, че продължава да работи с онлайн общността за разнообразни подходи към таргетирането на реклами, предоставянето на подходящо съдържание, засичането на измами и др. Целта на Chrome е технологиите да бъдат разпространени за прилагане от разработчици до края на 2022 г.
По-рано антитръстовите регулатори във Великобритания обявиха, че водят разследване за това дали премахването на „бисквитките“ на трети страни от Chrome ще навреди на онлайн конкуренцията. Службата за конкуренция и пазари заяви, че ще проучи дали плановете на Google могат да накарат рекламодателите да се насочат към инструментите на компанията за сметка на конкуренти.
Google постави началото на своята инициатива „Privacy Sandbox“ в търсене на решения за защита на личните данни на потребителите, запазвайки максимално достъпно съдържанието онлайн. Едно от предложенията за промяна е създаване на групи потребители със сходни онлайн навици, което означава, че само ID-то на съответната група ще се използва за таргетиране на реклами. Идеята обаче срещна известна съпротива както от правозащитници, така и от издатели.