IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Siemens повиши целта за растежа си

Компанията разчита силно на дигиталната си експертиза, която комбинира с основния си инженерен бизнес

13:32 | 24.06.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg</em></p>

Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Siemens представи новите си цели, които надминаха очакванията на пазара, като комбинира основния си инженерен бизнес с дигитална експертиза в рамките на първия си стратегически план под ръководството на новия главен изпълнителен директор Роланд Буш, предава Ройтерс.

Буш, който пое поста от Джо Кезер през февруари, иска да спечели клиенти и да осигури растеж, използвайки софтуера и хардуера на Siemens, посочи компанията в деня на инвеститорите.

Германската инженерна компания се стреми да направи експанзия отвъд традиционните си индустриални клиенти, като засили дигиталните си предложения, използвани за подобряване на представянето в техните фабрики, влакове и сгради.

„Дигитализацията, автоматизацията и устойчивостта са двигатели на растежа на нашия бизнес. Основният ни бизнес и дигиталният ни бизнес се подсилват взаимно“, коментира Буш.

Съгласно плана Siemens е повишила целта си за увеличаване на сравнимите годишни приходи с 5-7%, над растежа на глобалния пазар и над предишната цел за 4-5% ръст.

Очаква се дигиталните технологии да водят с по-бърз темп на растеж от 10% годишно спрямо 5,3-те млрд. евро приходи, които Siemens генерира в тази област през 2020 г.

Освен това компанията повиши целите за маржа на печалбата за своето звено за мобилност и умна инфраструктура. Новите цели ще важат от октомври 2021 г. – началото на фискалната година на компанията.

Насочване към нови пазари

Съгласно новата стратегия Siemens твърди, че ще разработи дигитални приложения за различни индустрии и ще пусне продукти по-бързо в области като автоматизация, изкуствен интелект и киберисигурност.

Компанията, която се конкурира с швейцарската ABB, френската Schneider Electric, както и с General Electric и Alstrom, също така иска да навлезе на допълнителни пазари на стойност 120 млрд. евро. Това ще се случи чрез органичен растеж и придобивания.

Компанията не разкрива колко средства планира да похарчи, но придобиването на Supplyframe за 700 млн. долара, обявено през май, както и миналогодишната сделка за 16,4 млрд. долара за Varian Medical Systems, са примери за този подход.

Siemens обяви още, че от октомври до 2026 г. ще тече програма за обратно изкупуване на акции на стойност 3 млрд. евро. Планът показва забавяне спрямо обратните изкупувания за 3 млрд. евро през последните пет години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:19 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още