Шведският стрийминг гигант Spotify обяви, че придобива Podz – стартъп, който се опитва да реши проблема с откриването на подкасти, пише TechCrunch.
“В Spotify инвестираме за изграждане и разрастване най-доброто (и най-персонализираното) преживяване при откриване на подкасти“, посочва компанията. „Вярваме, че технологията на Podz ще допълни и ускори фокусираните усилия на Spotify да стимулира откриването, да доставя на слушателите точното съдържание в точното време и да ускори растежа на категорията о целия свят“, се казва още.
Тъй като подкастите обикновено са с продължителност над 30 минути, за слушателите е трудно да търсят нови предавания – слушането на един подкаст епизод не е толкова лесно, колкото прослушването на песен от нов изпълнител. Ето защо Podz е разработила нещо, което нарича „първият аудио нюзфийд“, който представя на потребителите 60 секундни записи от различни подкасти. Подкастърите често използват приложения като Headliner за създаването на откъси за рекламиране в социалните мрежи, а Podz следва същата идея.
Но вместо подкастърите ръчно да избират как да рекламират шоуто си, Podz избира откъс, използвайки свой модел за машинно обучение, който е обучен чрез повече от 100 хил. часа аудио в консултация с журналисти и аудио редактори.
Преди придобиването от Spotify Podz набра 2,5 млн. долара финансиране от M13, Canaan Partners, Charge Ventures и Humbition. Известни личности като Парис Хилтън също инвестираха в него.
„Слушателите слушат средно по седем подкаста, но следва близо 30 в Podz”, коментира в имейл от февруари генералният партньор в M13 Латиф Перача. „Ранните сигнали ни карат да бъдем оптимиси, че екипът може да създаде трансформиращ продукт в категорията“.
Това придобиване е поредният знак за амбициите на Spotify да грабне колкото може повече от пазара на подкасти и аудио развлечения като цяло. Вчера тя пусна Greenroom – своя конкурент на Clubhouse.
А що се отнася до генерирането на приходи от абонаменти за подкасти, Spotify и Apple водят ожесточена битка. През април Apple обяви, че прави експанзия в подкаст абонаментите, а следващата седмица Spotify пусна своята абонаментна платформа, след като беше дала малко информация за нея през февруари. Apple твърди, че е прибира 30% от приходите от подкасти през първата година, а през втората – 15%. От своя страна, програмата на Spotify няма да прибира пари от създателите на подкасти до 2023 г., когато ще започне да взима по 5%.