„Години наред се говори за края на телевизионното предаване на живо, за преминаването към предимно стрийминг платформи и нелинейно съдържание като Netflix. Това са едни много добри тенденции и индустрията ни се адаптира към тях. Но веригата, която създава тази индустрия, не се разруши – все още ги има производителите на съдържание, все още ги има агрегаторите, все още ги има разпространителите“, обясни той.
Георгиев посочи, че ролята на „Булсатком“ като разпространител на съдържание е да съберем най-добрите телевизионни канали, които се гледат". Той посочи, че в момента „Булсатком“ има 240 канала в своето портфолио, като едно домакинство гледа около 30, което според него е нормално и на пазарите в други държави. Експертът заяви, че задължително е да се поддържа разнообразие.
„Навлизането на стрийминг платформите е добре за индустрията, защото се инвестират много свежи пари“, коментира Георгиев.
Той напомни, че на глобално ниво големите играчи не са чак толкова много. „Netflix и Amazon превзеха света, Disney направиха нещо подобно, и сега Apple”, информира главният изпълнителен директор на „Булсатком“.
Станислав Георгиев смята, че локализацията на съдържанието също е от голямо значение от гледна точка на конкретния пазар.
„Макар всички тези платформи да са достъпни в България, клиентите тук не могат да гледат никакво съдържание по тях, защото преводът е изключително скъп", посочи той. „Те нямат възвращаемост на инвестицията да преведат съдържанието за един малко употребяван език като българския“, допълни гостът.
Според Георгиев алгоритмите за машинен превод не са решение за проблема на българския пазар, защото тук се предпочита дублирането.
„Глобализацията е много интересна, но в никакъв случай не е тотална трансформация на индустрията. Не приемаме стрийминг платформите за наши конкуренти, имаме възможност да партнираме с тях и да разпространяваме пакети към крайните клиенти. В момента, в който дойде и локализирането съдържание, това разбира се ще се случи и тук“, прогнозира главният изпълнителен директор на „Булсатком“.
По думите на Станислав Георгиев навлизането на 5G инфраструктурата може да има много силно приложение в индустрията и да намали цената на излъчванията на предаванията на живо и особено на спортни събития.
Георгиев представи и новата услуга на „Булсатком“ b-box, която официално ще стартира на 10 юни.
„Това всъщност е Android TV и е нашата заявка като оператор, че можем да работим с партньори като Google. Тази услуга е революционна за България и клиентите я приемат добре“, отбеляза той.
Какво е бъдещето на телевизионното разпространение? Защо индустрията се консолидира? Какво следва след като Аmazon купи MGM Studios?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.