Google ще отвори своя първи по рода си постоянен магазин за търговия на дребно в Ню Йорк през следващите седмици, залагайки, че физическото присъствие на пазара на дребно може да помогне да се демонстрират и продават продуктите му, докато пандемията отслабва.
Магазинът, който ще се намира в квартал Челси в Манхатън, ще отвори това лято и ще продава редица артикули като телефоните на Google Pixel, интелигентните термостати Nest и носимите устройства Fitbit, съобщи компанията в четвъртък в публикация в блога си. Магазинът ще бъде домакин и на семинари за използването на продукти на Google и ще предоставя и сервизни услуги.
Магазинът ще бъде част от съществуващия кампус на Google в квартала. През 2018 г. Google купи сградата Chelsea Market с площ 1,2 млн. квадратни метра за повече от 2 милиарда долара, в близост до още по-голямата си офис сграда на Осмо Авеню 111. Компанията инвестира близо 1 млрд. долара в новия си кампус в града.
„Google е в Ню Йорк през последните 20 години и ние разглеждаме магазина като естествено продължение на дългогодишния ни ангажимент към града“, казеа Джейсън Розентал, вицепрезидент на компанията за директна търговия и членство, в публикацията в блога.
В миналото компанията е използвала временни магазини в градове като Ню Йорк и Чикаго, но новият обект ще бъде първият постоянен обект за купувачи. Ню Йорк е втората по големина база на служители на Google след централата в Маунтин Вю, Калифорния.
Други технологични компании са преследвали подобна стратегия със смесени резултати. Apple Inc. отвори първия си магазин на дребно преди близо 20 години и вкара своята концепция за търговия на дребно в Ню Йорк през 2002 г. с магазин в квартал SoHo, недалеч от Челси в центъра на Манхатън. През годините империята на Apple за търговия на дребно нарасна до стотици магазини по целия свят.
Apple има и гигантски магазин за търговия на дребно в непосредствена близост до офисите на Google в Челси.
Microsoft Corp., от друга страна, заяви през миналата година, че ще се откаже от тази стратегия за физически магазини повече от десетилетие след отварянето на първото си подобно място. Тогава изпълнителен директор на концерна каза, че портфолиото на компанията се насочва повече към онлайн продуктите.
Магазините на Apple и Microsoft бяха засегнати от ограниченията за справяне с пандемията на Covid-19.
Google заяви, че ще изисква носене на маски, хигиена на ръцете и социално дистанциране в магазина си в Манхатън.
Съобщението на компанията съвпада с облекчаването на ограниченията, свързани с пандемията, в Ню Йорк, тъй като кампанията за ваксинация помогна за овладяване на пандемията в САЩ. През тази седмица Ню Йорк облекчи изискванията за носенето на маски за ваксинирани хора, ход, съобразен с актуализираните федерални насоки.