Tencent Holdings обеща голямо увеличение на инвестициите си тази година, след като отчете 25% ръст на тримесечните си приходи. Целта на този ход е да се бори с ByteDance и да запаси бума в гейминга и облачните услуги от пандемията, пише Bloomberg.
Трите най-големи китайски технологични компании се надпреварват да привличат потребителите към бързо развиващи се области като онлайн поръчките на хранителни стоки и видеото. Днес Tencent заяви, че планира да инвестира по-голямата част от допълнителната си печалба тази година в области като облачните услуги, гейминга и кратките видеа. Така тя се присъедини към Alibaba Group Holding и Meituan, които също обещаха да увеличат разходите си. От своя страна, Tencent се опитва да запази растежа на приходите си, които се увеличиха до 135,3 млрд. юана (21 млрд. долара) през тримесечието до март. Сумата се оказа почти толкова, колкото очакваха анализаторите.
Резултатите потвърдиха устойчивостта на най-големия издател на игри в света в момент, в който пандемията започва да отстъпва. Tencent изри почти 200 млрд. долара от пазарната си капитализация от пика през януари, отчасти заради големите разпродажби на китайски технологични акции. Но компанията на Пони Ма до голяма степен успя да избегне натиска на Пекин досега, въпреки че нейното суперприложение WeChat предлага множество услуги, включително има водеща роля в гейминга, музиката и социалните мрежи.
„Планът на Tencent за увеличаване на инвестициите през 2021 г. може да намали маржовете и вероятно е предприет отчасти за справяне с нарастващата конкуренция в области като изчислителните облаци, онлайн игрите и кратките видеа, в които играчите в индустрията инвестират агресивно“, коментира старши анализаторът на Bloomberg Intelligence Вей-Сърн Линг.
Нетната печалба на Tencent за последното тримесечие достигна 47,8 млрд. юана, подкрепена от 19,5 млрд. юана скок в стойността на инвестициите и продажбите на активи. Като се изключат те, нетната коригирана печалба е в размер на 33,1 млрд. юана, което е малко под прогнозите.
Засега геймингът и социалните мрежи остават най-важната и най-стабилната част от бизнеса на Tencent, когато става дума за приходи.
Приходите от онлайн гейминг са се увеличили със 17 на сто през тримесечието, благодарение на заглавия като Honour of Kings, PUBG Mobile и Peacekeeper Elite, както и от нови предложения като Moonlight Blade Mobile.
Tencent
На събитие в неделя интернет гигантът обяви плановете си за нови 40 мобилни игри и компютърни игри. Като част от по-големите си разходи тази година компанията ще засили инвестициите си в разработка на игри и в предоставянето на инструменти за направата им и монетизирането им от създателите на съдържание. Всичкотова е част от усилията на Tencent да разшири предложенията си на кратки видеа.
Подразделението, което включва финтех предложенията и облачните услуги, е записало най-големия си ръст в историята. Приходите му от продажби са скочили с 47%, след като търсенето на финансови услуги се възстанови, а проектите, отложени в началото на пандемията, бяха възобновени. За да подкрепи облачния си бизнес, Tencent планира да увеличи разходите за допълнителна работна ръка и инфраструктура, обяви компанията днес.
Приходите от онлайн реклама са нараснали с 23% благодарение на консолидацията на новото звено Bitauto и по-голямото търсене от сектори като онлайн търговията, образованието и потребителските стоки.