Американският телекомуникационен гигант AT&T води преговори за сливане на WarnerMedia с Discovery в рамките на сделка, която ще засили позициите на комбинираната компания срещу конкуренти като Netflix и Disney, твърдят източници, запознати с въпроса, пише CNBC.
Планът на AT&T е да отдели медийния си бизнес, който да се слее с Discovery.
Споразумението може да бъде обявено още днес, допълват източниците, които са пожелали да останат анонимни. По думите им преговорите не са финални и могат да не доведат до сделка.
AT&T и Discovery са отказали да коментират въпроса пред CNBC.
Съгласно потенциалната структура на сделката се предвижда обединяването на Discovery с цялата WarnerMedia и ще се създаде нова публично търгувана компания, която ще е собственост на акционерите в AT&T и Discovery, посочват източниците.
Според тях акционерите на AT&T ще държат правото на глас. Точното разделение между двете компании все още не е ясно. Пазарната капитализация на Discovery е 16 млрд. долара. AT&T пък придоби Time Warner, след това прекръстена на WarnerMedia, за 85 млрд. долара в акции през 2018 г.
Ако бъде одобрена от регулаторите, сделката ще промени дългогодишния план на AT&T за комбиниране на съдържание и дистрибуцията му във вертикално интегрирана компания.
Преговорите вероятно ще оценят бизнеса на AT&T на над 50 млрд. долара заедно с дълга, обяви Dow Jones, позовавайки се на свои източници. Очаква се новата компания да бъде ръководена от главния изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав, пише Bloomberg.
Сделката ще подчертае трудностите, които имат телекомуникационни компании като AT&T и Verizon Communications в намирането на начин техните медийни операции да им се отплатят. Чрез WarnerMedia АТ&T притежава CNN, HBO, Cartoon Network, TBS, TNT и студио Warner Bros.
Discovery, която е подкрепяна от кабелния магнат Джон Малоън, контролира мрежи като HGTV, Food Network, TLC и Animal Planet.