Китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing обеща да подобри своята структура за разплащане за шофьорите и тарифите за потребителите, отговаряйки на медийната критика и засиления контрол от страна на правителството върху доминиращите технологични компании, съобщава Bloomberg.
Шофьорите в мрежата на Didi печелят средно 79% от това, което клиентите плащат, се казва в изявление в петък.
Мерките са предприети след поредицата от критики от страна на обществеността и държавните медии относно доминиращата позиция на компания по отношение на споделеното пътуване. Информационната агенция „Синхуа“ попита в коментар тази седмица защо потребителите на компанията плащат по-високи такси, докато шофьорите получават по-малко пари, призовавайки регулаторите да разгледат механизмите за ценообразуване на платформата.
„Нашата платформа е огромна, но възможностите ни не са достатъчни“, признават от Didi. „Предстои ни дълъг път, за да гарантираме, че потребителите могат да си позволят да пътуват, а шофьорите да се радват на постоянен растеж на доходите си“, добавят от компанията. Тя заяви, че приветства критиките.
Бизнесът на Didi се радва на марж на нетната печалба от 3,1% през 2020 г.
В същото време компанията ускорява плановете си за първично публично предлагане с идеята да го осъществи още през следващото тримесечие, така че да се възползва от преобръщането на бизнеса след пандемията.
Didi, най-голямата инвестиция в портфолиото на SoftBank Group, се цели в оценка над 62 млрд. долара, колкото си осигури при последния си кръг на финансиране.
Компанията може да набере близо 9 млрд. долара в рамките на един от най-големите технологични дебюти в света през 2021 г. Тя не е взела финално решение за това къде ще се листне, коментира един от източниците. Засега плановете на Didi са предварителни, а датата за IPO-то все пак може да бъде изместена за по-късно през годината в зависимост от преговорите.