Базираната в Сан Франциско, Калифорния, Lyft Inc. отчете по-малка от очакваното загуба за първото тримесечие заради засилената ваксинационна кампания в САЩ, която подкрепя възстановяването на бизнеса за споделено пътуване чрез завръщането на шофьорите по пътищата, съобщава Bloomberg.
Концернът обяви коригирана загуба в размер на 73 млн. долара, което е значително по-малко от очакваната от анализаторите загуба от 143 млн. долара.
През първото тримесечие на годината приходите на Lyft се свиват с 36% до 609 млн. долара на годишна база, но нарастват със 7 на сто спрямо предходното тримесечие.
Средната оценка на анкетираните от Bloomberg анализатори за приходите на компанията достига 557 млн. долара.
„Това беше едно изключително силно тримесечие“, изтъква съоснователят и президент на Lyft Джон Цимер пред Bloomberg. „Ще излезем от пандемията по-силни, по-стройни и по-печеливши, отколкото когато тя започваше“, добавя той.
Цимер повтори, че очаква компанията да се върне към печалба през третото тримесечие на тази година.
По време на среща с инвеститорите във вторник (4 май) ръководството на Lyft заяви, че пътуванията чрез нейната услуга до летищата са се увеличили с 65 на сто през април в сравнение с данните от януари, като основно влияние тук оказва облекчаването на мерките, свързани с коронавируса.
От компанията също така посочват, че Lyft ще трябва да увеличи разходите за наемане на нови шофьори през текущото тримесечие, като прогнозират, че търсенето и предлагането ще се изравнят до третото тримесечие, подкрепени от засилената ваксинационна кампания, намаленото търсене на услуги като доставка по домовете и изтичането на програмата за допълнително обезщетение при безработица за шофьорите, решили да останат вкъщи по време на пандемията.
lyft
Понижението на търсенето на услуги за споделено пътуване по време на предишните вълни на коронавирус оказа силно негативно влияние на бизнеса на Lyft. За разлика от своя по-голям конкурент Uber Technologies Inc., Lyft няма услуга за доставки на храни по домовете и не предлага пътувания извън Северна Америка. Заради бързото разпространение на вируса през миналата година Lyft беше принудена да започне съкращения сред служителите си, като в същото време намали годишните си разходи с 360 млн. долара.
През април Lyft обяви, че ще намали своите годишни оперативни разходи с още 100 млн. долара чрез продажбата на своето звено за автономно шофиране на дъщерно дружество на японския автомобилен концерн Toyota Motor Corp. Продажбата позволява на компанията да скъси времевата дистанция до завръщането ѝ към печалбата през третото тримесечие вместо през четвъртото тримесечие, както показваха по-ранните прогнози.
Lyft заяви във вторник, че разполага с 13,5 млн. активни шофьори в сравнение с 12,7 млн., очаквани от анализаторите от Wall Street. Приходите на компанията за един активен шофьор възлизат на 45,13 долара в сравнение с очакваните 43,88 долара.
Въпреки постепенното овладяване на коронавируса опасенията в компанията остават. Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън може да назначи отново Дейвид Уейл на ръководния пост в Отдела за заплати и работни часове към Министерството на труда. Той е един от основните критици на компаниите за споделено пътуване, които спадат към т.нар. гиг икономика, където служителите са определяни като подизпълнители. Повторното назначаване на Уейл може да създаде допълнителни пречки за Lyft по пътя ѝ към възстановяването.