Sony Group заяви, че ще направи обратно изкупуване на акции за до 200 млрд. йени (1,8 млрд. долара), след като печалбата ѝ за тримесечието се оказа под очакванията на анализаторите, пише Bloomberg.
Оперативната печалба за тримесечието до края на март е достигнала 66,5 млрд. йени, спрямо консенсусна прогноза за 74 млрд. йени. Компанията е продала 3,3 млн. конзоли PlayStation 5 през периода, с което те достигнаха 7,8 млн. за фискалната година, а темпът на продажбите е малко по-бърз от този на предишното поколение конзоли. Главният финансов директор Хироки Тотоки заяви, че целта на компанията е да продаде над 14,8 млн. бройки през настоящата година, но предупреди, че производствените предизвикателства, засягащи устройството, ще се задържат.
„Нашата първоначална цел за продажбите на PS5 за тази фискална година е да надминем това, което PS4 постигна през втората си година“, коментира Тотоки по време на пресконференция след представянето на резултатите.
Японският гигант в електрониката обяви консервативна прогноза за фискалната си година. Тя очаква оперативна печалба от 930 млрд. йени, тъй като смята, че бизнесът ѝ с гейминг, музика и графични сензори ще се свие. Оперативната печалба за годината, която тъкмо приключи, е 971,9 млрд. йени.
През миналата година приходите от продажби на Sony бяха подкрепени от търсенето от страна на прекарващите повече време вкъщи потребители. Освен това компанията достигна нови върхове по брой привлечени абонати към услугата PlayStation Plus. Но Sony е изправена пред недостиг на компоненти, който засегна производството на новата ѝ конзола, пусната на пазара през ноември.
От март 2020 г. насам цената на акциите на Sony нарасна, подкрепена от по-голямото търсене на гейминг и от мобилната активност. Стойността на книжата се повиши с 3,1% преди обявяването на отчета днес. Компанията планира да направи обратно изкупуване на до 2,02% от акциите си със средства, които е заделила.
Подразделението за графични сензори на групата получи тласък от успешното пускане на новото поколение смартфони iPhone на Apple, въпреки загубата на Huawei Technologies като голям клиент.
Продажбите на смартфони записаха бързо възстановяване, но новите победители в тази битка са компании като Oppo и Vivo, които не е задължително да харчат толкова много за компоненти. Най-новият флагман с Android на Xiaomi – Mi 11 Ultra, включва сензор за камера от Samsung, а това показва нарастващата конкуренция в един сектор, който Sony обичайно доминираше.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми