Когато става въпрос за дигитална комуникация, съобщението е най-персонализираният начин на общуване не само между приятели, семейство и колеги, но и между компаниите и техните клиенти. Все повече бизнеси прегръщат идеята за комуникация чрез съобщения, приемайки я за един нов, по-човешки и ефективен начин за създаване на връзка с клиентите. Но като всяка тенденция и тази си има противници. Обикновено възникват два основни въпроса: Могат ли да използват платформите за съобщения като напълно сигурен начин за споделяне на лична информация? Какви мерки предприемат компаниите, за да потвърдят сигурността в техните приложения?
Съобщенията навлизат в нова ера на комуникацията с клиенти
Всеки път, когато се появи нова технология или съществуваща такава се използва по нов начин, това поражда опасения от злоупотреба или изтичане на данни. За да се намали този страх, е полезно да се проследи примерът на технологията, която направи революция в банкирането през последните години и без съмнение подобри отношенията банка и клиент.
До съвсем скоро всяко банкиране, което изисква прецизна лична или финансова информация, преминаваше през дълъг и разточителен процес: налагаше се събиране на всякакви видове документи, потвърждаващи самоличността, след което часове чакане на опашка пред местния клон. Мобилните технологии направиха драстични промени в това. Днес, за да отворите или затворите акаунт, преведете пари, коригирате плащания или да извършите какъвто и да било друг тип банкиране, всичко, от което имате нужда, е един телефон. От тази промяна и бизнесите, и клиентите извлякоха ползи. И докато днес може и да го приемаме за даденост, когато се появи за пръв път, на мобилното банкиране се гледаше с подозрения от много хора смятащи го за опасно.
Сега можем да кажем същото за платформите за съобщения. И точно както мобилното банкиране, платформи като Viber, WhatsApp и Facebook Messenger разкриват на компаниите съвсем нов начин за комуникация с техните клиенти.
Как да изберете най-сигурната платформа за съобщения за Вашия бизнес
Ако търсите най-добре защитеното приложение или платформа, имате нужда от такива, които покриват определени критерии за сигурност.
- Криптиране от край до край (End-to-end encryption)
Когато става въпрос за защита, това е нещо като „златен стандарт”. Това означава, че съобщенията са криптирани (т.е. кодирани в неразбираем код) на устройството на подателя преди да бъдат изпратени. След което са конвертирани обратно в четим текст едва след като пристигнат на устройството на получателя. По този начин дори да бъдат застигнати от хакери по пътя, те няма да могат да ги разчетат.
В основата си криптирането се прилага главно в лични чатове между потребители. За бизнесите, желаещи да изпратят съобщение на техните клиенти, най-близката алтернатива е транзитното криптиране.