Apple обяви, че ще отвори нов кампус в Северна Каролина, в който ще могат да работят до 3000 служители. Освен това ще разшири операциите си в няколко други американски щата и ще увеличи целите си за разходи с доставчици от САЩ, предава Ройтерс.
Apple разкри още, че планира да похарчи 1 млрд. долара, докато изгражда новия си кампус и инженерен център в района на Research Triangle в Северна Каролина. Очаква се повечето работни места там да са фокусирани върху машинното обучение, изкуствения интелект, софтуерното инженерство и други технологични сфери. Всичко това следва новините от 2019 г. за кампус на стойност 1 млрд. долара, разположен в Остин, Тексас.
Освен това производителят на iPhone ще създаде фонд за подкрепа на училища в района Райли-Дюръм в Северна Каролина и на други места в щата. Компанията също така ще допринесе със 110 млн. долара в помощ на изграждането на инфраструктура – широколентов интернет, пътища, мостове и обществени училища в 80 окръга.
„Като местен човек от Северна Каролина съм щастлив, че Apple прави експанзия и създава нови дългосрочни възможности за работа в общността, в която аз израснах“, коментира главният оперативен директор на Apple Джеф Уилямс.
„Горди сме, че тази нова инвестиция ще подкрепи и образованието, и ключови инфраструктурни проекти в щата“, допълва той.
Apple заяви още, че е разширила целите си за наемането на хора в други американски локации, така че да достигне допълнителни 20 хил. работни места до 2026 г. Промените ще се отразят в звената в щатите Колорадо, Масачузетс и Вашингтон.
В дома на Apple – Калифорния, компанията планира да наеме 5000 души в Сан Диего и още 3000 в Кълвър Сити и района на Лос Анджелис.
Не на последно място Apple увеличи целите за разходите си в САЩ до 430 млрд. долара до 2026 г. За сравнение през 2018 г. тя си постави петгодишна цел за 350 млрд. долара, като е на път да надхвърли тази сума
Целта включва американските центрове за данни на Apple, капиталовите разходи и тези за създаването на оригинално телевизионно съдържание в 20 щата. Тук попадат и разходите, насочени към базирани в САЩ доставчици.