В гъсто населения свят на видео стрийминга HBO Max успява да задържи позициите си спрямо глобални платформи като Netflix и Disney+, пише CNBC.
Вчера AT&T, която притежава WarnerMedia (собственика на HBO Max), разкри, че стрийминг услугата и предложението за премиум кабелна услуга HBO са добавили 2,7 млн. абонати на вътрешния си пазар в САЩ през първото тримесечие.
Най-голямата разлика между HBO Max и другите играчи в индустрията е, че тя управлява само услуга за видео по заявка в Съединените щати.
Въпреки че Netflix, която бележи стабилен растеж от години, добави близо 4 млн. абонати в глобален мащаб през същия период, само 450 хил. от тях са в САЩ и Канада. Компанията има около 207,6 млн. абонати по света.
Disney не разкрива данни за американските си абонати, а само глобалната бройка. Компанията няма да разкрие ръста на броя на абонатите си за периода от януари до март до настъпването на май, но през предходното тримесечие добави 21,2 млн. нови акаунта в глобален мащаб.
В края на първото си фискално тримесечие, завършило на 31 декември, Disney+ имаше 94,9 млн. абонати. На 9 март компанията обяви, че е преминала границата от 100 млн. абонати глобално.
На пръв поглед изглежда сякаш WarnerMedia изостава спрямо другите. HBO Max и HBO имат общо 44,2 млн. абонати на вътрешния си пазар, спрямо 41,5 млн., отчетени в края на четвъртото тримесечие. В световен мащаб услугите имат малко под 64 млн. абонати.
Въпреки това се очаква компанията да разшири предлагането по-значително през тази година и вече има по-големи очаквания за абонаментите. Тя прогнозира, че ще има между 120 и 150 млн. потребители на HBO и HBO Max в света до края на 2025 г.
Сравненията в областта на стрийминга са трудни, защото малко стрийминг услуги следват един и същ модел. Ето защо ключови са средните приходи от потребител (APRU). Този показател казва на инвеститорите колко средства генерира компанията от всеки отделен потребител.
APRU на HBO Max е 11,72 долара на потребител. За сравнение, при Netflix сумата е 14,25 долара, а при Disney+ е малко над 4 долара.
APRU може да е индикатор за качеството на приходите, които една компания генерира, и метрика да се види как се представя компанията с времето.
Приходите на WarnerMedia за тримесечието са 8,5 млрд. долара, или с 9,8% повече спрямо година по-рано. Този растеж е свързан с по-големия брой абонаменти, с рекламните приходи и тези от съдържание. Приходите от абонаменти са преминали 3,8 млрд. долара, увеличавайки се с 12,6%.
Ключът е в съдържанието
За стрийминг услугите е почти невъзможно да определят точно защо един потребител се абонира за дадена платформа. Така че не е ясно какво е мотивирало 2,7-те млн. нови абонати на HBO Max да отделят по 14,99 долара на месец.
Метриките за гледаемостта са един от начините да се опита да се направи някаква връзка. През четвъртото тримесечие големият интерес към „Жената чудо 1984“ накара мнозина да отдадат по-активните присъединявания към платформата именно на тази продукция. В крайна сметка филмът беше най-гледаното съдържание в HBO Max по това време.
През първото тримесечие „Лигата на справедливостта“ на Зак Снайдер също беше особено гледана от абонатите на HBO Max, но не успя да постигне рекордите на „Жената чудо 1984“.
В допълнение към „Лигата на справедливостта“, HBO Max имаше още няколко важни продукции през тримесечието, включително „Том и Джери“ и „Годзила срещу Конг“, които са част от стратегията на WarnerMedia за предлагане на актуално филмово съдържание едновременно в стрийминг услугата и в кината.
„Премиерите в един ден в кината и в HBO Max са успешни“, коментира Паскал Дероше, главен финансов директор на AT&T.