Търсенето на стоки и уреди за дома е във възход и тази тенденция няма да приключи скоро, твърди главният изпълнителен директор на Whirlpool Марк Бицер, цитиран от CNBC.
„Хората са силно ориентирани към къщата и дома“, коментира той. „Ако чуете всички компании, които обявяват политиките си за работа, бих казал, че много потребители ще прекарват вкъщи един или два дни повече. Това засилва потреблението на уреди и то няма да приключи скоро“.
По-рано в сряда Whirlpool обяви, че е спечелила 433 млн. долара, или 6,81 долара на акция, което е значително повече спрямо 154 млн. долара, или 2,45 на акция. Като се изключат някои елементи, Whirlpool е спечелила по 7,20 долара на акция.
Приходите са нараснали с близо 24% до 5,36 млрд. долара спрямо 4,33 млрд. долара преди година.
Освен това компанията повиши годишната си прогноза. Сега тя очаква приходите ѝ от продажби да нараснат с 13%, или повече от два пъти спрямо преходната прогноза за 6%. Прогнозата за печалба на акция е между 23,10 долара и 24,10 долара.
Цената на акциите се повиши с повече от 2% по време на следборсовата търговия в сряда.
Бицер твърди, че продажбите на продукти ще бъдат допълнително подкрепени от по-голямото търсене на пазара на жилища, което ще подсили индустрията в следващите години. По думите му в краткосрочен пан стимулите, свързани с Covid-19, помагат за увеличаване на потребителските разходи.
Скорошната инфлация на разходите за суровини като стомана, пластмаси и петрол принуди компанията да повиши цените, но това не е попарило оптимизма на лидера на компанията.
„Очевидно се намираме в среда, в която просто виждаме инфлация на разходите. Не мисля, че инфлацията на разходите ще изчезне за една нощ“, коментира той.