Руският интернет гигант "Яндекс" се подготвя да пусне онлайн услуга за доставки в Париж през второто тримесечие на тази година, след силното търсене в Русия по време на пандемията от Covid-19, предава Ройтерс, позовавайки се на информация от компанията.
Миналата година руският пазар на онлайн търговия преживя бум, след като блокадите задържаха купувачите у дома. "Лавка", услугата за 15-минутни доставки на хранителни продукти, е сред най-печелившите от всичко това.
Yango, международното звено на Яндекс Go, пусна услуга за доставки на храни в Израел под бранда Yango Deli в края на миналата година.
"Яндекс" твърди, че Yango Deli скоро ще започне да оперира в централните части на Париж и че вече е регистрирала френска компания, за която е започнала да наема служители.
Услугата работи чрез т.нар. „тъмни магазини“ – специализирани складове, които обслужват само онлайн клиенти, позволявайки бързи доставки и по-ниски разходи за наем.
„Във Франция Yango Deli на "Яндекс" ще използва изпробвания и тестван модел на компанията за хиперлокални доставки до 10-15 минути от тъмни магазини, подкрепени от подходящи технологии и ноу-хау. Тя ще приема поръчките през собственото си приложение“, посочва "Яндекс" в изявлението си.
Компанията твърди, че планира подобна услуга и за Лондон, като идеята е тя да стане активна през третото тримесечие на годината.
"Лавка" на "Яндкес" започна работа през 2019 г. и обслужва близо 2 млн. поръчки всеки месец, благодарение на над 300 тъмни магазина.
Освен това "Яндекс" управлява най-голямата услуга за споделено пътуване заедно с основния си рекламен бизнес, и планира да похарчи около 500 млн. долара за развитие на своите услуги за онлайн търговия тази година, обяви финансовият ѝ директор през февруари.