Британската компания за онлайн поръчки на хранителни продукти Ocado, която има софтуерно звено и в България, ще инвестира 10 млн. паунда (13,8 млн. долара) в компанията в софтуер за автономни превозни средства в опит да намали разходите си за дневните доставки и друга логистика, предава Ройтерс.
Партньорството ще обхване всички аспекти на развитието на автономни коли, обяви Ocado, допълвайки, че става дума за превозни средства, които ще се движат с ниска скорост в градски райони или райони с ограничен достъп, като центрове за изпълнение на поръчките.
Двете компании са започнали съвместната си работа още през 2017 г., когато Ocado е провела двуседмичен тест с ранен прототип на превозното средство за извършването на автономни доставки в Гринуич, Лондон.
Oxbotica, която е базирана в университетския град Оксфорд, е разработила софтуер, който предлага пълна автономност, независимо от вида на превозното средство и на средата, в която то оперира.
Освен това е изградила базирана в облака система, която контролира, проверява и следи автономните коли.
Партньорството ще се фокусира първоначално върху операциите на Ocado във Великобритания, а след това ще се прехвърли към международни пазари, където търговци на храни използват онлайн платформата за продажби на компанията, като Съединените щати, където си партнира с Kroger.
Ocado ще получи място в борда на Oxbotica след инвестицията, която е част от по-голям кръг на финансиране, воден от звеното за технологични инвестиции bp Ventures на BP и включващ китайския гигант Tencent.
Съоснователят на Oxbotica Пол Нюман заяви, че двете компании ще споделят визиите си за бъдещето на автономните коли.