Производителят на камери Peak Design обвини Amazon за копиране на един от нейните продукти, пише CNBC.
Peak Desing продава чанта, наречена “Everyday Sling” на своя уебсайт от 2017. Миналия октомври продукт с подобен дизайн се е появил в Amazon на една трета от цената на въпросната чанта.
Питър Дърлинг, главен изпълнителен директор на базираната в Сан Франциско Peak Design, твърди, че чантата “Everyday Sling” е станала цел на Amazon с идеята за копиране, след като се е превърнала в най-продавана премиум чанта за камера на уебсайта.
Дърлинг обаче решава да разкрие притесненията си публично. Тази седмица Peak Design пусна реклама, наречена „ История на две чанти: Peak Design и Amazon Basics”, в която Дърлинг участва и се шегува с копието на Amazon. Скоро след пускането на рекламата клиенти на Peak Design се насочват към обявата на Amazon за продукта, наречен “Amazon Basics Everyday Sling”, давайки ѝ слаби оценки. Реакцията е толкова силна, че Amazon временно спира възможността за даване на отзиви за конкретния продукт.
Представители на Amazon не са отговорили веднага на запитването за коментар по темата.
Peak Design не е първата компания, която поставя под въпрос как гигантът в онлайн търговията разработва собствените си продукти.
През 2019 г. съизпълнителният директор на Allbirds Джоуи Зуинглър обвини Amazon в копиране на модел обувки на компанията. През миналия април пък Wall Street Journal писа, че Amazon използва данни от трети търговци, за да си помага в разработката на собствените си марки стоки.
Проблемът беше критикуван и от властите в САЩ.
Същевременно бизнесът на Amazon със собствените ѝ марки се развива добре, откакто се появи през 2007 г. От много години Amazon предлага редица продукти под свои брандове – от зарядни за смартфони до микровълнови печки и тениски. Всички те попадат под марката AmazonBasics. Компанията прави частни продукти и под други брандове.
В момента компанията има поне 111 свои бранда, които предлагат 22 617 продукта, сочи доклад на Coresight Research, публикуван през май миналата година.