Испанската компания Glovo за доставка на стоки от различни категории за вкъщи стъпва на българския пазар, съобщи тя в информация, изпратена до медиите.
Услугата, предлагана през мобилно приложение, вече е активна на територията на София, но от компанията посочват, че имат амбиции да разширят дейността си и в други части на страната през следващите месеци.
Създадената в Барселона фирма предлага не само доставки на храни, но и редица други продукти – цветя, стоки от супермаркети, фармацевтични стоки и други. Сроковете за доставка се оптимизират чрез алгоритми, така че поръчките да се извършват за възможно най-кратък период.
От сайта на компанията става ясно, че тя оперира в над 750 града, в 21 държави. На Балканите услугата е налична и в Румъния и Сърбия. Същевременно Glovo работи и в други точки на Европа, в Близкия изток, Африка и Латинска Америка.
Приложението е налично както за потребителите на Android, така и за тези на iOS.
По думите на Едуард Рохас, който отговаря за започването на бизнеса на фирмата у нас, ходът засилва присъствието на компанията в Европа.
Glovo навлиза на българския пазар в момент, в който пандемията продължава да ускорява насочването на домакинствата към онлайн пазаруването и подобрен род услуги за доставка. Индустрията преживя бум през последната година, благодарение на наложените от правителствата блокади за овладяване на разпространението на коронавируса.
В края на 2020 г. главният изпълнителен директор на една от големите компании в сектора – Deliveroo, заяви, че коронавирусната пандемия е ускорила насочването към онлайн поръчки на храна за вкъщи през приложения с две до три години. През февруари пък Sky News писа, че британският стартъп се подготвя да разкрие плановете си за първично публично предлагане в Лондон на 8 март.
Същевременно Amazon, която доставя всякакви продукти – от хранителни стоки, до дрехи и продукти за дома, преживява един от най-силните периоди за бизнеса си именно заради пандемията.
Преди дни друга услуга за доставка на храна за вкъщи – Instacart, удвои за втори път пазарната си оценка в рамките на година, достигайки 39 млрд. долара след нов кръг на финансиране за 265 млн. долара.