IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нови главоболия за Uber: китайският гигант Didi обмисля да навлезе в Европа

Компанията иска да увеличи оценката си преди потенциалното си IPO

18:19 | 24.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китайският гигант в споделеното пътуване Didi Chuxing Technology планира да дебютира в Западна Европа, твърдят източници, запознати с въпроса. Целта на компанията е да открие нови пазари за растеж преди дългоочакваното си първично публично предлагане (IPO), пише Bloomberg.

Базираната в Пекин Didi обмисля пускането на услуги за споделено пътуване на пазари като Великобритания, Франция и Германия, а идеята е това да се случи през първата половина на тази година, посочват двама източници, запознати с плана. Компанията вече е създала екип, който да се занимава с европейския пазар и наема още хора на отделните места, допълва друг източник.

Акциите на конкурента Uber Technologies записаха 2,7% понижение на стойността преди началото на борсовия ден, а тези на Lyft – 0,7%. Didi се насочва към нови места в момент, в който инерцията ѝ в Китай започва да отслабва. В азиатската страна тя има доминиращ пазарен дял.

Компанията, подкрепена от SoftBank Group, в момента оперира в 13 държави извън родната си страна, а повечето са в Латинска Америка. През август тя започна да предлага услугите си и в Русия, отбелязвайки първото си директно насочване към Европа. Освен това вече е инвеститор в базираната в Естония Bolt Technology – основния конкурент на Uber на континента. Didi ще се конкурира и срещу приложения като Gett, Ola и BlaBlaCar.

В Европа Didi ще се изправи пред една бързо променяща се регулаторна среда за технологичните компании. Миналата седмица върховният британски съд отреди, че Uber трябва да се отнася към шофьорите като към свои „работници“, да им дава право на платен отпуск, почивки и минимална заплата, докато използват приложението.

Същевременно европейските държави работят по данъци, насочени към технологичните платформи, а континентът налага строги правила за поверителност на данните чрез GDPR.

Като част от премиерата си, Didi обмисля допълнителни предложения, като доставки на храни и други услуги с поръчки, в зависимост от това какво е местното търсене. Плановете целят да увеличат стойността на фирмата, която вече е един от най-големите стартъпи в света, преди потенциалното IPO, коментират източниците, пожелали да останат аноанимни.

Компанията не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още