Акциите на Snap записаха скок на цената си до рекордна стойност, преобръщайки по-ранния спад, след като социалната мрежа прогнозира ръст на приходите от 50 и повече процента за няколко години, подпомогната от инвестициите в по-ангажиращи реклами и иновациите в добавената реалност, пише Bloomberg.
Компанията майка на Snapchat е „в позиция да постигне многогодишен ръст на приходите от 50 плюс процента“, коментира Питър Селис, старши продуктов директор, в рамките на презентация в първия инвеститорски ден в историята си. На събитието директорите очертаха визията си за това как базираната в САЩ Snap да увеличи аудиторията си, като същевременно запази поверителността и доверието на потребителите.
Оптимистичната прогноза може да помогне за успокояване на опасенията, че Snapchat, която позволява на хората да публикуват и споделят снимки, видеа и съобщения, може да достигне пик на растежа. Компанията все още има възможност за разширяване предвид нарастващата си популярност по време на пандемията, докато рекламодателите се опитват да използват повече инструменти с добавена реалност, които позволяват на хората да пробват продукти виртуално.
„Добавената реалност е това, което движи бъдещето ни“, коментира главният изпълнителен директор Евън Шпигел. „Залагаме на тази стратегия през 2021 г.“
Рекламодателите могат да сметнат Snapchat за алтернативно място за реклами предвид политическите сътресения и дезинформацията в други социални мрежи.
Цената на акциите на Snap нарасна до 71,50 долара за брой във вторник следобед в Ню Йорк, изпращайки пазарната капитализация на компанията до ниво от над 105 млрд. долара. След обявяването на новините стойността на книжата скочи с близо 15%, след като по-рано през деня се беше свила с над 10%. От началото на годината цената на акциите е нараснала с над 40 на сто.
Средната прогноза на анализаторите е, че тази година приходите от продажби ще скочат с 48% до 3,72 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg. Растежът на Snap се очаква да бъде 37% през 2022 г. и 33% през 2023 г.
Главният финансов директор Дерек Андерсен заяви, че компанията очаква годишният ръст на оперативните разходи да се ускори от близо 25% през 2020 г. до около 35% през 2021 г.